کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

7 کشته و میلیاردها تومان خسارت بر اثر بارش بی سابقه 2 دهه اخیر


کد خبر : ۵۳۹۴۹یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲:۳۹۱۰۸۱ بازدید

بارش شدید باران در استان های شمالی کشور که بنابر برخی گزارش ها در مناطقی در دو دهه اخیر بی سابقه بوده هفت کشته، چند مفقود و میلیاردها تومان خسارت به جا گذاشت.

e0etzoa4vjvukqngec.jpg

بارش شدید باران در استان های  شمالی کشور که بنابر برخی گزارش ها در مناطقی در دو دهه  اخیر بی سابقه بوده هفت کشته، چند مفقود و میلیاردها تومان خسارت به جا گذاشت.

 استان های شمالی شامل خراسان شمالی، گلستان، گیلان و مازندران از روز جمعه شاهد بارش شدید باران و تند باد و صاعقه   بودند که به گزارش ایسنا در میان استان های آسیب دیده، خسارت وارد شده به شریان‌های مواصلاتی، پل‌ها، معابر، تاسیسات آب، برق و گاز، باغات و دام‌ها در روستاها و شهرهای غرب مازندران ناشی از طغیان رودخانه‌ها فراتر از حد تصور بوده و دامنه تخریب بسیار بالاست. بنا به گزارش‌ها دست‌کم هفت نفر در جریان این سیل‌ها کشته شده‌اند. دو نفر از قربانیان بر اثر صاعقه درگذشته‌اند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، بارندگی همراه با رعد و برق و تندباد همان گونه که هواشناسی از اوایل هفته پیش بینی کرده و دو بار هم اخطاریه داده بود از عصر جمعه از غرب مازندران شروع شد و در کمتر از دو ساعت تمام مناطق استان را در بر گرفت.شدت بارندگی به حدی بود که برابر اظهارات کارشناسان هواشناسی طی 17 سال گذشته بارندگی با این شدت در هیچ فصلی سابقه نداشت و به همین دلیل هم زیرساخت های موجود به ویژه در شهرها تاب تحمل از دست دادند و این وضعیت سبب شد تا در شهرهایی مانند تنکابن خسارت بیشتر از دیگر مناطق شود.

در شهرستان تالش که هفته گذشته نیز براثر بارش باران دچار سیل و آسیب و خسارت فراوان شده بود این بار نیز بارش شدید باران سبب آب گرفتگی و جاری شدن سیل، سقوط یک دستگاه پژو ۲۰۶ به رودخانه حویق و کشته و مفقود شدن پنج نفر شد.  در استان مازندران هم سه نفر به دلیل آب گرفتگی و دو نفر به دلیل برخورد صاعقه کشته شده‌اند. معاون فرماندار چالوس نیز از مرگ یک راننده تاکسی 72 ساله  در چالوس بر اثر خفگی در سیلاب خبر داد.به گزارش خبرگزاری تسنیم ،محمد آزاد فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران رامسر هم گفت :به دلیل بارش‌ها و میزان بسیار زیاد آب در رودخانه‌های صفارود و چالکرود ساکنان حاشیه این دو رودخانه به مساجد و اماکن ورزشی اسکان داده شدند. کلیه مدارس این شهرستان تعطیل است. همچنین به علت بارش شدید باران و جاری شدن سیل راه ارتباطی چند روستا در شهرستان رامسر به‌طور کامل بسته شده است و هیچ اطلاعی از روستاهای بالا دست وجود ندارد. همچنین  در پسنده عباس آباد تعدادی از مردم به دلیل سیل و آب گرفتگی از طریق قایق جابه جا شدند.  نخستین برف پاییزی  نیز ارتفاعات چرات سوادکوه را سفیدپوش کرد. فرماندار صومعه‌سرا  نیز گفته ۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آن شهرستان آسیب دیده و فرماندار تالش خسارت‌های سیل به زیرساخت‌های شهر را بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برآورد کرده است.گزارش‌ها حاکی از آن است که صدها راس از دام‌های روستاییان هم در این سیل کشته شده‌اند.همچنین اصابت صاعقه در فریدونکنار باعث شد تا مسافر خرم آبادی که برای گذراندن تعطیلات به این استان سفر کرده بود به کما برود و بنا به گفته مسئولان بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان احتمالا این جوان 30 ساله دچار مرگ مغزی شود .

علاوه بر این، تاسیسات آب، برق و تلفن مناطق شرق مازندران از جمله بیش از 50 روستای نکا قطع شد و اهالی این روستاها روز بارانی بدون این امکانات را سپری می کنند و 20 خانه روستایی شهرستان آمل هم دچار خسارت شد. باران همچنین شش میلیارد تومان به شبکه برق مازندران خسارت وارد کرد.

همچنین  به گزارش ایرنا از خراسان شمالی  بخشدار جرگلان از توابع شهرستان راز و جرگلان گفت: وقوع سیل راه ارتباطی 22 روستای این بخش مرزی را با مرکز شهرستان و مرکز استان خراسان شمالی قطع کرده است.درباره اخبار به‌دست آمده در حوزه خسارت جانی نیز تنها یک مورد مفقودی چوپان دربخش رباط شهرستان شیروان مخابره شده است.مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی  نیز با بیان این که بخش دیگر خسارات سیل مربوط به راز و جرگلان است، تصریح کرد: طبق اخبار رسیده برآورد اولیه از میزان خسارت تاسیسات و راه‌های راز و جرگلان هزار میلیون ریال برآورد شده است. در همین حال  در پی تاکید معاون اول رئیس جمهوری بر بسیج همگانی و به کارگیری همه امکانات و نیرو‌های ستاد مدیریت بحران در استان‌های حادثه دیده  رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به هزار و 183 نفر از متاثران و حادثه دیدگان وقوع سیل و آب گرفتگی در چهار استان گلستان، گیلان، مازندران و خراسان شمالی خبر داد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها