کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس تهران در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته


کد خبر : ۵۳۸۵۰چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴:۰۴۳۸۴۶ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز به پشتوانه حقوقی‌ ها و مانور گروه‌های پیشرو همچون بانکداری، معدنی‌ها و پالایشی‌ها شاهد حمایت ...
بورس تهران در پایان معاملات آخرین روز کاری هفتهبورس تهران در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته

معامله‌گران بورس تهران امروز به پشتوانه حقوقی‌ ها و مانور گروه‌های پیشرو همچون بانکداری، معدنی‌ها و پالایشی‌ها شاهد حمایت از نماگرهای بورس بود. شاخص کل بورس تهران به ۱۸۵ هزار و ۵۵۹ واحد رسید.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهار شنبه 11 مهرماه 97 با کاهش 2700 واحدی به رقم 185 هزار و 559 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 823 واحدی عدد 32 هزار و 226  واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 3150 واحدی به رقم  199 هزار و 170 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 1647 واحدی به رقم 138 هزار و 339 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 7021 واحدی عدد  361 هزار و 703 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 51 واحدی بر روی رقم 2 هزار و 114 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر با 234 واحد ، پتروشیمی جم با 190 واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 186 واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران با 311 واحد، تاپیکو با 211 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 203 واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از یک هزار و 805 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 5 میلیارد و 718 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 290 هزار و 289 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه ما، ایران دارو، قند هگمتان و حق تقدم خرید سهام موتورسازان تراکتورسازی ایران، سیمان خاش، بیمه کوثر، توسعه شهری توس‌‌گستر، قند نیشابور، موتوژن، قند قزوین، کربن ایران، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی و بیمه نوین از سوی ناظر بازارسهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی دماوند، ایران ارقام، ملی سرب و روی ایران، ماشین‌سازی اراک، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، بانک اقتصاد نوین، سالمین، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان اردبیل، صنایع پتروشیمی گلستان، مجتمع سیمان غرب آسیا، سرمایه‌گذ اری توسعه گهران امید، صنایع شیمایی ایران، ایران خودرو، صنعتی بهشهر، معادن بافق، توسعه معادن روی ایران، به‌پرداخت ملت، بیمه البرز، داروپخش، داروسازی امین، البرزدارو و حق تقدم خرید سهام آن، گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران، صنایع سیمان غرب، تولیدی گرانیت بهسرام، سرمایه‌گذاری بوعلی، لعاب ایران و حق تقدم خرید سهام آن، گروه مپنا، صنایع سرماآفرین ایران بازگشایی شدند. 

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، ۱۰۰ میلیون سهم سایپا به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. 

در بیمه سامان نیز امروز کمتر از ۲۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان کد به کد شد. 

همچنین ۲۰ میلیون سهم پرداخت الکترونیک سامان کیش به ارزش ۲۳.۵ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده جابجا شد و در نهایت، بیش از ۱۷ میلیون سهم هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه به ارزش کمتر از ۶ میلیارد تومان با معاملات انتقالی به کدهای درون گروهی سهامدار عمده روبه‌رو شد. 

امروز همچنین ۳ میلیون سهم سرمایه‌گذاری صنعت بیمه به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد تومان کد به کد شد. 

براساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی کار خود را با افزایش فشار فروش از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی بازار آغاز کرد که از میانه بازار با حمایت حقوقی‌ها و پیشرو شدن صنایعی همچون گروه بانکداری، معدنی‌ها و پالایشی‌ها از روند ریزشی بازار کاسته شد،  بازاری که امروز با خبرهای خوب متعددی همچون صدور رأی دادگاه لاهه به نفع ایران در پرونده شکایت از امریکا و خروج از پیمان برجام و همچنین افزایش نرخ نفت خام در بازارهای جهانی روبه‌رو شد. 

در بازار ارز نیز با وجود تداوم اقدام‌های بانک مرکزی برای مدیریت بازار آزاد ارز، اما نوسان قیمت‌ها دوباره در مدار صعودی قرار گرفته است. 

به نظر می‌رسد بازار سهام در اوایل هفته آینده با توجه به حجم نقدینگی جاری شده در بازار سهام، در بازار دوباره بتواند در مدار صعودی قرار بگیرد، بازاری که با توجه به رشد قابل تأمل قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی باید دورنمای سودآوری شرکت‌ها را با ذره‌بین بنگرد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها