کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آیا قیمت آهن‌الات ساختمانی هم پایین می‌آید؟


کد خبر : ۵۳۸۴۱چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱:۵۵۱۰۵۰۵ بازدید

به دنبال کاهش غیر منتظرانه قیمت دلار و سکه در بازار های داخلی، در حال حاضر شاهد افت قیمت میلگرد آجدار بسیاری از کارخانه‌ها ...
آیا قیمت آهن‌الات ساختمانی هم پایین می‌آید؟آیا قیمت آهن‌الات ساختمانی هم پایین می‌آید؟

آهن‌پرایس- به دنبال کاهش غیر منتظرانه قیمت دلار و سکه در بازار های داخلی، در حال حاضر شاهد افت قیمت میلگرد آجدار بسیاری از کارخانه‌ها بودیم که اکثر آن ها تا حدود ۴۷۰۰ تومان کاهش قیمت داشته اند. خبر های بدست آمده از بازار آهن آلات حاکی از آزاد شدن اولین ردیف های محموله های فروخته شده در کارخانه ها با قیمت های رقابتی می باشد که شامل سبد های میلگرد و تیرآهن ذوبی بوده است. در واقع بازار اهن الات پس از هفته ها التهاب روز گذشته در ارامش بسر می برد و قیمت ها در بازار ثابت و یا کاهشی بودند. این آرامش در بازار به گونه ای دنبال شد که قیمت میلگرد اجدار پس از دو درصد کاهش قیمت به حدود ۴۸۶۰ تومان رسید. با توجه به کاهش نرخ دلار و سکه در بازار روز گذشته، بررسی های صورت گرفته در خصوص پیش بینی بازار آهن حاکی از ادامه روند کاهشی قیمت ها تا متعادل شدن آن ها در بازار می باشد.

 طی ماه های اخیر عواملی همچون کاهش شدید تقاضای واقعی در بازار، افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه، به صرفه نبودن ساخت و ساز و... موجب شد تا شاهد افزایش غیر منتظرانه قیمت ها در بازار آهن باشیم. همچنین در شرایطی که بازار خود به دلیل عوامل ذکر شده دچار التهاب بود، اعتصاب رانندگان نیز مزید بر علت شد و موجب شد تا انبار ها با کمبود موجودی مواجه شده و قیمت ها دچار نوسان گردند.

در شرایطی فعلی سوالی که برای بسیاری از متقاضیان پیش می اید این است که آیا همزمان با کاهش غیر منتظرانه نرخ دلار، قیمت محصولات فولادی نیز کاهش می یابد یا خیر؟

کارشناسان پاسخ این سوال را در بسیاری از گفتگو ها عنوان کردند و اظهار داشتند که نباید انتظار کاهش قیمت محصولات فولادی را طی یکی دو روز آتی داشت. چرا که در زمان افزایش نرخ دلار، قیمت محصولات فولادی به اندازه قیمت دلار افزایش نیافته و در حقیقت نرخ مقاطع با دلار آزاد محاسبه نشده است، در نتیجه نمی توان انتظار داشت همانند دلار بسرعت قیمت ها کاهش یابد و این امر زمان بر است. در حال حاضر با توجه به نوسانات بوجود امده، قیمت مقاطع در بازه ۴۲۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان تقریبا منطقی می باشد اما کاهش بیشتر قیمت ها دور از انتظار نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها