کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعیین تکلیف FATF در مجلس، رفت تا روز یکشنبه


کد خبر : ۵۳۸۴۰چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶:۱۵۱۰۸۳۹ بازدید

آخرین لایحه باقی مانده از لوایح چهارگانه دولت یعنی لایحه الحاق به cft روز یکشنبه در دستورکار مجلس قرار گرفت اما قرار بود بعد از ...

آخرین لایحه باقی مانده از لوایح چهارگانه دولت یعنی لایحه الحاق به cft روز یکشنبه در دستورکار مجلس قرار گرفت اما قرار بود بعد از بررسی اصلاحیه لایحه مبارزه با قاچاق و ارز به بحث گذاشته شود؛ لایحه ای که آن روز بهارستانی ها تا ماده ۲۱ آن را از سر تصویب گذراندند و از آنجایی که این لایحه ۷۱ ماده دارد نزدیک به ۵۰ ماده آن ماند برای روز دیگر.

روز دیگرش سه شنبه نشد چراکه نمایندگان بیش از سه ساعت از وقت خود را در جلسه غیر علنی درباره حادثه تروریستی اهواز گذراندند و دیگر وقتی برای بررسی این لایحه باقی نماند.

از انجایی که وقت به سرعت در حال سپری شدن است و تا نشست fatf تقریبا ۱۰ روز دیگر باقی مانده است پیش بینی می شد برای غنیمت شمردن وقت علی لاریجانی به طریقی از لایحه مبارزه با قاچاق عبور کند و فرصت را به cft بدهد. که اتفاقا با شروع جلسه علنی روز چهارشنبه آن هم بعد از نزدیک به دو ساعت جلسه غیر علنی علی لاریجانی گفت:ایرادی که در مورد این لایحه وجود دارد و در جلسه دیروز سران قوا هم مطرح شد این است که این لایحه ماهیت قضایی دارد و از نظر قانونی باید ابتدا قوه قضاییه این لایحه را به دولت می‌داد اما دولت بدون این که نظر قوه قضاییه را بگیرد لایحه را به مجلس داده است.

او ادامه داد:‌ اگر ما این لایحه را در مجلس تصویب کنیم شورای نگهبان آن را رد می‌کند چرا که نظر قوه قضاییه در آن نیامده است. با توجه به این که چند ماده از این لایحه تثبیت شده من با شورای نگهبان و قوه قضاییه هم مشورت کردم به این نتیجه رسیدم که تا اینجا لایحه را متوقف و آن را به کمیسیون ارجاع کنیم تا کمیسیون هم از قوه قضاییه دعوت کند و نظر آنها را درباره‌ی مواد دیگر دریافت کند.

لاریجانی با بیان این که طبق گفته شورای نگهبان نظر قوه قضاییه حتما باید در این لایحه آورده شود، فگت: تنها راه این است که ما مجددا لایحه را به کمیسیون ارجاع دهیم تا نظرات دستگاه قضایی در آن اعمال شود.

این تصمیم که با اعتراض برخی نمایندگان مانند پژمانفر، زهرا سعیدی، دلخوش، محبی نیا و ذوالنور و … مواجه شد بعد از به رای گذاشته شدن با مخالفت مجلسی ها رو به رو شد؛ به این ترتیب آخرین تلاش برای به صحن آوردن cft نیز بی نتیجه ماند.

دقایقی بعد از جدال بر سر اصلاحیه لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، علی مطهری که در غیاب علی لاریجانی ریاست مجلس را به عهده گرفته بود از تریبون مجلس اعلام کرد: تعدادی از نمایندگان در نامه ای خواستار تشکیل جلسه ای با حضور کارشناسان در رابطه با cft شدند که ما این نامه را به کمیسیون امنیت ارجاع دادیم و قرار شد روز یکشنبه چنین جلسه ای در کمیسیون تلفیق و یا صحن علنی مجلس برگزار شود که احتمالا این جلسه از صدا و سیما به صورت زنده پخش خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها