کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صرافی‌ها دست از کار کشیدند و خرید و فروش ندارند


کد خبر : ۵۳۸۰۷سه شنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸:۱۹۱۸۶۲۴ بازدید

تکاپو برای فروش دلار در خیابان فردوسی درحالی بین مردم بالا گرفته که صراف‌ها کرکره های خود را پایین کشیده اند.
صرافی‌ها دست از کار کشیدند و خرید و فروش ندارندصرافی‌ها دست از کار کشیدند و خرید و فروش ندارند

تسنیم نوشت: مراکز خرید و فروش در تهران و سایر شهرها از صبح دیروز تا لحظه انتشار این گزارش به نقطه ثقل مردمی تبدیل شده که یا قصد فروش دلارهای 18 هزار خرید، خود را دارند یا افرادی که تلاش می کنند دلارها را با کمترین قیمت بخرند. در تهران، میدان فردوسی-خیابان فردوسی-خیابان منوچهری مقابل پاساژ افشار و خیابان های مجاور چهارراه استامبول از صبح دیروز تا همین لحظه مملو از جمعیتی است که یا آمده اند دلار بفروشند یا بخرند.


هیاهوی دلاری و عصبانیت دلال‌ها

هیاهوی میدان فردوسی و خیابان های اطراف از صبح امروز موجب عصبانیت دلال هایی شده که دیگر توان خرید و فروش ندارند! فقط کافی است چند دقیقه در یکی از نقاط این خیابان کنار مردم و دلال ها بایستید، همه به اتفاق درباره اینکه الان باید چه کار کنند صحبت می کنند.


مردم: دلار ارزانتر می شود؟

مدام این جمله تکرار می شود که ارزانتر از این هم می شود؟ این سوالی است که مردم از دلال ها می پرسند و آنهم هم می گویند هیچ چیز معلوم نیست.

یکی از کاسب های بازار ارز فردوسی می گوید: وقتی دلار ارزان شود، به صورت قطاری قیمت ها کم می شود و همین یعنی ما همه ضرر کردیم!

او می گوید دلار را 17 هزار و 300 تومان خریده و الان چند صد میلیون ضرر کرده است؛ این فرد می گوید: مردم از صبح همه آمده اند اینجا ولی کسی ریسک خرید و فروش را به جا نمی خرد.


دلال ها: دلار بعد از جلسه سران قوا ارزان شد

دلال ها که همگی با شوک مواجه شده اند می گویند دلار را بالای 17 هزار تومان خریده ایم و به هیچ وجه حاضر نیستیم در این قیمت بفروشیم!

این افراد که خود را کاسب های چند ساله در خیابان فردوسی می دانند؛ می گویند ارزان شدن دلار هم کار خود بانک مرکزی است. بازاری ها می گویند دلار به محض اینکه خبر جلسه سران قوا بیرون آمد، ارزان شد. 

ادامه دار شدن ریزش قیمت ها در بازار باعث شده تا کسی نداند که قیمت دلار تا غروب چند می شود؟! اکثر افرادی که در خیابان فردوسی هستند، از ترس ارزانتر شدن ریسک خرید ارز را نمی کنند.

در این بین دلال ها تلاش دارند که دلارهای خانگی مردم را با نازلترین قیمت ها بخرند اما تعدادی از دلال ها هستند که با شعار "خرید دلار با گران ترین قیمت" سعی دارند که ارز بیشتری از دلارهای خانگی را به دست بیاورند.

yfu0hbwldcpq9ywu1mv.jpg


صراف ها بازهم بستند

اتفاق تکراری در بازار ارز طی روز جاری بسته شدن صرافی هاست؛ تجربه نشان داده که هر زمان بازار ارز متلاطم شود صراف ها دست از کار کشیده و خرید و فروش ارز نمی کنند. این اتفاق امروز هم تکرار شد و تعداد زیادی از صرافی های خیابان فردوسی به حالت نیمه تعطیل درآمده و خرید و فروش را کنار گذاشته و نظاره گر بازار شده اند.

همین دلایل شاید موجب شد تا بانک مرکزی، بانک ها را مامور خرید ارز مردم کند؛ این بانک در اطلاعیه ای اعلام کرد: بانک مرکزی با اشاره به تمایل مردم به فروش ارزهای خود و امتناع دلالان ارز و برخی از صرافی ها برای خریدارز، از مردم خواست با مراجعه به شعب ارزی بانک های دارای مجوز عملیات ارزی نسبت به فروش ارزهای خود به قیمت اعلامی اقدام کنند.


فروشنده هایی که رهگذر شدند

تعدادی از مردم هم هستند که از صبح زود تا لحظه انتشار این گزارش، در خیابان فردوسی در حال رفت و امد هستند و هنوز تصمیم نگرفته اند که بخرند یا بفروشند!

تعداد زیادی از مردم که امروز راهی خیابان فردوسی شده اند، خود را رهگذر معرفی کرده و می گویند که آمده اند از نزدیک تماشاگر اتفاقات بازار ارز باشند.

برخی از مردم به هم توصیه می کنند که دلار نخرند که بازهم ضرر می کنند؛ در کل جو بازار ارز بیانگر سیگنال کاهش قیمت هاست و احتمال دارد تا پایان امروز بازهم قیمت ها کمتر شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها