کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار مسکن هنوز به نقطه اوج خود نرسیده است


کد خبر : ۵۳۷۶۶دوشنبه، ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸:۲۹۱۱۲۵۴ بازدید

یک کارشناس با بیان این‌که رشد 100 درصد قیمت مسکن معادل 300 درصد دلار و سکه است گفت: بازار مسکن به شرایطی رسیده که احتمالا ...
بازار مسکن هنوز به نقطه اوج خود نرسیده استبازار مسکن هنوز به نقطه اوج خود نرسیده است

یک کارشناس با بیان این‌که رشد 100 درصد قیمت مسکن معادل 300 درصد دلار و سکه است گفت: بازار مسکن به شرایطی رسیده که احتمالا مقدار اندکی افزایش قیمت خواهد یافت و سپس وارد رکود می‌شود.

عباس زینعلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: رشد قیمت مسکن با توجه به حد اشباع سایر بازارها طبیعی است. بازارهای سکه و ارز، نقدینگی کافی را با توجه به ظرفیت خود جذب کردند و از این به بعد تنها گزینه‌ای که در مسیر باقی‌مانده‌ی پول‌ها قرار دارد بخش مسکن است.

وی افزود: در شرایطی که دچار التهابات سیاسی هستیم و چشم‌انداز مثبتی از بازارها وجود  ندارد تنها کالایی که قابلیت ماندگاری و تطبیق با شرایط تورمی دارد بازار مسکن  است. بورس هم به جهاتی هنوز می‌تواند مناسب باشد ولی عموم مردم به سمت بورس نمی‌روند و یک سری افراد در شرایط خاص توان ارتباط با بورس را دارند.

این کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که مسکن هم‌اکنون دچار انتظارات تورمی است، گفت: با توجه به جو سیاسی و اقتصاد کلان کشور در آینده‌ی نزدیک دوباره جذب سرمایه در بخش مسکن صورت گیرد. به اعتقاد من هجومی به مسکن خواهد شد. البته مسکن، بخشی از افزایش قیمت آینده را هم‌اکنون به خود گرفته  و احتمالا از این به بعد حدود ۱۰ درصد بالا می‌رود.

زینعلی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد مسکن نیز مانند طلا و ارز رشد حدود ۲۰۰ درصد را به خود بگیرد، اظهار کرد: بازارهای طلا و ارز با بازار مسکن، نسبت مساوی با هم ندارند. سکه و ارز نقدشونده هستند و ۱۰۰ درصد رشد مسکن می‌شود برابر با ۳۰۰ درصد رشد سکه و ارز. بنابراین کشش افزایش وحشتناک قیمت در بخش مسکن وجود ندارد.

این کارشناس اقتصاد مسکن درباره استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس گفت: فضای اقتصاد کلان است که شرایط بخش مسکن را تعیین می‌کند و  بخش‌های اقتصادی نمی‌توانند مستقلا حرکتی داشته باشند. منابعی هم که اثرات تورمی  نداشته باشد وجود ندارد و آخوندی به طور طبیعی توان ایجاد رونق در بخش مسکن را نداشته است. این استیضاح هم جنبه‌ی سیاسی دارد و چندان به جنبه‌ی کفایتی مربوط نمی‌شود. به نظر من نمایندگان بیشتر قصد دارند به  نیاز روانی جامعه پاسخ دهند و در این شرایط کاری کرده باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها