کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کدام ورزشکار در ایران بیشترین درآمد تبلیغاتی را دارد؟


کد خبر : ۵۳۷۲۲یکشنبه، ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹:۵۷۳۱۱۶ بازدید

این گزارش خواندنی را از نشریه «دنیای ورزش» چاپ تورنتو به امانت گرفته‌ایم…

این گزارش خواندنی را از نشریه «دنیای ورزش» چاپ تورنتو به امانت گرفته‌ایم…

این روزها ستاره‌ها یکی از بهترین راه‌های درآمدزایی شان شده است حضور در تبلیغات شرکت های مختلف. قانونی که بیش از یک دهه ممنوعیت داشت و حقی که آنها به خاطر قوانین عجیب و غریب از آن ها سلب شده بود، از سال ۹۳ به آنها برگردانده شد. از این سال معاون وقت مطبوعاتی اعلام کرد ستاره ها می‌توانند برای حمایت از کالاهای دولتی در بیلبوردها حاضر باشند. از آن زمان این چرخه دوباره پیش روی سلبریتی‌ها قرار گرفت و البته روز به روز این درآمدزایی برای شان افزایش پیدا کرد. حالا و در این روزها البته قرارداد تبلیغاتی بعضی از این ستاره‌ها خیلی بیشتر از درآمدهای دیگر‌شان است.

**** قرارداد پر سر و صدای کارلوس کی‌روش

در میان قراردادهای تبلیغاتی که ستاره‌های مختلف بسته‌اند؛ قرارداد کارلوس کی‌روش با بانک سامان یکی از خبرسازترین ها بود. قراردادی که رقم یک ساله‌اش را حدود دو میلیون دلار تخمین زده بودند. رقمی که هیچ گاه تکذیب نشد. در زمان بسته شدن این توافق نامه البته عددش خیلی کمتر می افتاد ولی فاصله بین دلار ۳۹۰۰ تومانی تا ۱۸ هزار تومانی احتمالا کابوسی را برای این بانک ایجاد کرده است. قراردادی که گفته شده به واسطه یک رستوران دار معروف منعقد شده است. مالک رستوران لئون که از افراد شناخته شده پیشین در تبلیغات بازرگانی فوتبال بود. کی روش با این قرارداد در ویدئوهای تبلیغاتی بانک ، کنفرانس ها و بیلبوردهای شان حاضر شد و هنوز هدر همه تبلیغات این سایت است. قرارداد او تقریبا برابر با قرارداد سالانه اش با فدراسیون فوتبال بود. حالا با این قیمت تمام شده، قرارداد کی روش شاید برای آنها گرانتر از قراردادشان با تیم ملی والیبال هم در آمده اما آنها این طور نشان می دهند که از ایده تبلیغاتی شان راضی هستند.

**** ساعت گلزار بر دستان برانکو!

وینفرد شفر آلمانی برای اینکه طعنه بزند به برانکو، می گوید او‌ در ایران اسپانسر دارد و می تواند حتی به هم بازیکنانش ساعت هدیه بدهد اما من اوضاعم این قدری خوب نیست! وینفرد شفر حدودا از دو سال قبل در ایران اسپانسر گرفته است. اسپانسری که همزمان اسپانسر مالی محمدرضا گلزار هم هست . گلزار از دو سال قبل برای بازی در تمام فیلم هایی که این ساعت را به دست می کرده، بیش از ۳ میلیارد تومان عایدی داشته است. این قرارداد برای برانکو هم گفته شده رقمش چند صد هزار دلاری است که حالا می توان گفت سر به فلک کشیده است!

**** علی دایی دو میلیارد تومانی!

علی دایی را این روزها در تهران روی بیلبوردهای شهر زیاد می توان دید. او همیشه یک چهره جذاب برای اسپانسرها بوده است. او در پنج ساله گذشته برندهای زیادی را روی بیلبودها برده است که این آخرینش یک شرکت و اپلیکیشن موبایلی است برای گرفتن تاکسی. قرارداد دایی با دینگ را حدود ۲ میلیارد تومان تخمین زده اند . قراردادی که رقمش برابر است با رقمی که او به ازای هر سال نشستن روی نیمکت مربیگری می گیرد.

**** قرارداد درصدی کاپیتان کیا

مهدی مهدوی کیا قرارداد خاصی را با یک اسپانسر بستنی و محصولات لبنیاتی بسته است. قراردادی که بر اساس آن او درآمدی کسب می کند چند میلیاردی که تقریبا تمامش صرف آکادمی فوتبال می شود. او قرار شده روی بیلبوردها باشد، در تبلیغات ویدئویی و تلویزیونی شرکت کند و متن قرارداد هم طوری تنظیم شده که به ازای هر تعداد افزایش فروش محصولات پس از شروع کمپین کاپیتان کیا ، درصدی مجزا برای او آورده دارد. مهدی البته می گوید:«من تقریبا در این مدت هرچه در آوردم را گذاشتم در آکادمی کیا و خوشحالم و حتی شرکتی که اسپانسرم شده و قرارداد دو ساله داریم برای تعدادی از بازیکنان شهرستانی ام این امکان را فراهم کرده تا خانواده های شان بیایند و در کارخانه شان کار کنند.» کاپیتان کیا که حالا خودش یکی از مربیان زیر ۲۱ ساله های هامبورگ است، بیش از ۲۰۰ بچه با استعداد را از سراسر کشور جمع کرده و فوتبال یادشان می دهد.

**** مهدی رحمتی و دوستان

دیگر گروهی که این روزها از میان ستاره های ورزشی روی بیلبوردها هستند و قرارداد جاری دارند؛ مهدی رحمتی با کمال کامیابی نیا و کیمیا علیزاده هستند. قرارداد این سه البته خیلی رقم زیادی ندارد. آنها که این روزها روی بیلبورد هستند قراردادهایی بین ۳۰۰ تا ۵۰ میلیون تومان بسته اند که خیلی چشمگیر نیست اما آنها هم درآمد درصدی کارمزدی از این قرارداد به ازای هر تعداد افزایش تعداد بیمه شونده های شرکت بدست می آورند.

**** ستاره‌های روی بیلبورد این چند سال!

خیلی از بازیکنان و ورزشکارها ، این سال ها در صف ستاره های روی بیلبورد بودند. کریم باقری خمیردندان تبلیغ کرده، احمدرضا عابدزاده موتور، بهداد سلیمی و بقیه هم تقریبا تبلیغاتی از این دست داشتند و هر کدام درآمدهایی داشتند از ۱۰۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومان حتی قرارداد بهرام رادان با چرم نوین هم بیش از ۳۰۰ میلیون تومان نبود!



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها