کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حفظ پول نقد در شرایط کنونی بهترین گزینه است


کد خبر : ۵۳۶۷سه شنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵:۳۶۵۷۰۵ بازدید

یک کارشناس بازارسرمایه ضمن بیان رکود در بازار از وضعیت خوب ریال سخن گفت و نگهداری آن را در شرایط فعلی به صلاح دانست.

اعظم محمدی، کارشناس و فعال بازار سرمایه , شرایط کلی بازار را وضعیت رکود دانست و گفت: نشانه های رکود در تمامی بازارها مشاهده می شود، و در این موقعیت چشم انداز روشنی برای رونق نداریم.

وی با اشاره به افت شاخصها در بازار بورس از جمله در بازار آتی افزود: هر کسی در این بازار و در زمینه کاری خود سودگیری می کند، مثلاً کسی که در بخش اوراق است می فروشد و سرمایه گذاری و سپرده گذاری می کند و سود می گیرد، و همکنون من هم معتقدم در این شرایط و با این تحلیل ها در بازار آتی روی فروش قرار بگیریم بهتر است، و هر فرصتی مناسبی که برای فروش پیدا شد دست به فروش بزنیم.

محمدی در پیش رو بودن ماه رمضان را در تداوم رکود مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: در کوتاه مدت اصلاٌ امیدی برای رونق بازار ندارم، چون طلا و سکه هم در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد، و بازار داخل هم راکد می باشد، و طی چند روز اخیر هم اکثراً فروشنده شده اند.

این فعال بازار سرمایه ضمن بیان روند کاهشی بهای جهانی طلا گفت: اونس طلا همه سرمایه گذاران را ناامید کرده، و اصلاً نمی شود به آن اعتماد کرد، گرچه اونس بازی های خاص خودش را همیشه دارد.

وی در واکنش به این نظریه که اونس طلا در حال جمع شدن فنر رشد خود می باشد گفت: من هم کم و بیش همین نظریه را داشتم، ولی باید قبول کرد که طلا کالایی مثل سیب زمینی و پیاز نیست که حتماً باید قیمت آن بالا باشد، برخی هم معتقدند که قیمت تمام شده اونس 1150 دلار می باشد و پایین تر از این مقدار نمی رود، ولی من معتقدم که بهای جهانی طلا می تواند کاهش یافته و به این رکورد هم دست یابد.

محمدی با اشاره جذب سرمایه گذاریهای جهانی به سمت بازارهایی غیر از طلا تصریح کرد: اونس جهانی طلا به راحتی می تواند قیمتهای پایین تری را ببیند، و معمولاً آن چیزی را که همه به آن باور دارند، داستان برعکس آن رخ می دهد.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد بهای آتی اونس جهانی طلا گفت: اگر بگویم طلا سه رقمی شده و به زیر 1000 دلار هم می رسد شاید باور نکنید، البته در این مورد دیدگاههای متفاوتی هست، و هر کسی در نقطه ساپورتی(حمایتی) اقدام به خرید می کنند، بالاخره وقتی قیمتها پایین بیاید این بازار برای خیلی ها که چشم انداز بلند مدت دارند جذاب شده و اقدام به خرید می کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر همکنون 100 میلیون پول نقد داشتید در کدام بازار( طلا و سکه، بورس، مسکن) سرمایه گذاری می کردید، گفت: سعی می کردم نقد باقی بماند، ارزش ریالمان امسال خوب هست، تا اینکه به یک چشم انداز خوبی برسیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها