کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مدرن‌ترین هواپیمای جنگنده آمریکا سقوط کرد


کد خبر : ۵۳۶۶۳شنبه، ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶:۵۴۲۸۴۵ بازدید

ارتش آمریکا اعلام کرد یک جنگنده F-35B متعلق به تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا در منطقه بیفورت واقع در کارولینای جنوبی سقوط کرده است.

ارتش آمریکا اعلام کرد یک جنگنده F-35B متعلق به تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا در منطقه بیفورت واقع در کارولینای جنوبی سقوط کرده است.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان یک مقام آمریکایی همچنین اعلام کرد: خلبان این جنگنده به بیرون پریده و پزشکان در حال ارزیابی جراحات وارده به او هستند.

اف ۳۵ پرهزینه‌ترین پروژه تاریخ دفاعی ایالات متحده امریکا و به طبع آن تمام جهان محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۳ ساخت هر فروند از این هواپیما ۱۶۰میلیون دلار خرج روی دست ارتش آمریکا می‌گذاشت.

اف-۳۵ از قابلیت پنهانکاری (Stealth)بالایی برخوردار است . طراحان این جنگنده از آخرین و پیشرفته ترین روش های برای کاهش بازتاب راداری و کاهش تشعشعات فروسرخ در طراحی اف ۳۵ استفاده کرده اند. توانایی پنهانکاری در کنار آگاهی وضعیتی بالا توانایی دید اول و شلیک اول را برای اف ۳۵ فراهم می آورد. کلاه خلبانی جنگنده اف-۳۵ به عنوان اولین جنگنده ایست از یک نمایشگر بهره می‌برد این نمایشگر اطلاعاتی که قبلاً در نمایشگر هاد وجود داشت را در جلوی دید خلبان نمایش می‌دهد. همچنین تصاویر دید در شب توسط حسگرهای الکترواپتیکی به کلاه خلبان ارسال شده و بر روی آن نمایش داده می‌شود. اف-۳۵ اولین جنگنده در جهان است که از یک نمایشگر یکپارچه در داخل کابین خلبان استفاده می‌کند. این نمایشگر لمسی با رابط کاربری سامانه عامل اف-۳۵ هماهنگ بوده و خلبان توان سفارشی سازی اطلاعات بر روی نمایشگر را دارد. F-35 اولین جنگنده آمریکایی است به صورت عملیاتی از سامانه فرامین صوتی (DVI) استفاده خواهد کرد؛ به عبارت ساده تر، خلبان به وسیله صحبت کردن می تواند برخی فرامین را اجرا نماید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها