کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آماری تکان ‌‌‌‌‌دهنده از قربانیان مصرف مشروب الکلی دست‌ساز در کشور


کد خبر : ۵۳۶۶۲شنبه، ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶:۲۷۱۹۲۴ بازدید

ظرف 10 سال گذشته اخبار این اتفاقات دایما در رسانه‌ها منتشر شده است. در آذرماه سال 87 مصرف مشروبات تقلبی که دارای ماده سمی ...

ظرف 10 سال گذشته اخبار این اتفاقات دایما در رسانه‌ها منتشر شده است. در آذرماه سال 87 مصرف مشروبات تقلبی که دارای ماده سمی متانول بوده، جان ۱۲ نفر را در بندرعباس گرفت. بر اثر این حادثه ۹۲ نفر در بیمارستان شهید محمودی این شهر بستری شده بودند.

همچنین در یکی از مهم‌ترین این حوادث، خردادماه سال ۹۲ بود که خبر مسمومیت بیش از ۳۵۰ نفر از شهروندان شهرستان رفسنجان بر اثر مصرف الکل چوب (متانول) منتشر شد. در آن حادثه ۷ نفر جان باختند و ۱۰ نفر دیگر هم بینایی‌شان را از دست دادند. این افراد در واقع میهمانان یک جشن عروسی و یک جشن تولد در رفسنجان بوده‌اند که به صورت گروهی اقدام به مصرف مشروب کرده بودند، غافل از اینکه آنچه آنها مصرف کرده‌اند، ترکیبی از الکل چوب (متانول) و داروهایی چون ترامادول بوده است. دانشگاه علوم پزشکی کرمان همان زمان اعلام کرد که مسمومان و قربانیان عمدتا جوان بوده و زیر ۲۷ سال سن داشته‌اند.

خردادماه ۹۵، محمدرضا قدیرزاده، مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی اعلام کرده است، در سال ۸۹، ۱۴۵ مورد، سال ۹۰، ۹۳ مورد، سال ۹۱، ۱۳۶ مورد، سال ۹۲، ۱۳۵ مورد و سال ۹۳، ۸۱ مورد مرگ و میر ناشی از مصرف الکل ارجاعی به پزشکی قانونی در کشور ثبت شده است. این آمار سیر بروز این حوادث در کشور را به روشنی نشان می‌دهد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها