کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکنش پمپئو به طرح اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم‌ها علیه ایران


کد خبر : ۵۳۵۷۰چهارشنبه، ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴:۲۳۱۲۹۱۴ بازدید

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا می گوید طرح چرخه تجاری جایگزین اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم های واشنگتن علیه ایران «عمیقا زیان بخش» است.
واکنش پمپئو به طرح اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم‌ها علیه ایرانواکنش پمپئو به طرح اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم‌ها علیه ایران

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا می گوید طرح چرخه تجاری جایگزین اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم های واشنگتن علیه ایران «عمیقا زیان بخش» است.

وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: «متاسفانه من شب گذشته از اینکه طرف های متعهد به برجام اعلام کردند ساز و کار ویژه پرداخت برای مقابله با تحریم های آمریکا ایجاد خواهند کرد، ناراحت و عمیقا ناامید شدم. این یکی از زیان بخش ترین تصمیمات قابل تصور برای صلح و ثبات منطقه و جهان است.»

وی خطاب به کشورهای اتحادیه اروپا افزود: «شما با حفظ درآمدها، ایران را به عنوان بزرگترین کشور حامی ترور مستحکم می کنید.»

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا تاکید کرد که این اتحادیه در حرف قوی عمل می کند اما در عمل برای اجرای این حرفها ضعیف ظاهر می شود. به گفته مشاور امنیت ملی ایالات متحده جای تعجبی نیست اگر جزئیات و تاریخ دقیقی برای کانال های پرداختی و چرخه معاملاتی با ایران اعلام نشده است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه شب پس از برگزاری جلسه ای با مشارکت ایران، روسیه و چین از ایجاد چرخه ای مبادلاتی خبر دادند که امکان حفظ ارتباط تجاری و اقتصادی با ایران را فراهم می کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها