کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلار 17 هزار تومانی بعد از سخنان روحانی به 16 هزار تومان بازگشت


کد خبر : ۵۳۵۶۹چهارشنبه، ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۹:۵۴۲۳۲۸۹ بازدید

قیمت ارز روز گذشته ساعات پرتلاطمی را پشت سر گذاشت. قیمت دلار در عصر روز سه شنبه از 17 هزار تومان گذشت با این حال شواهد نشان ...
دلار 17 هزار تومانی بعد از سخنان روحانی به 16 هزار تومان بازگشتدلار 17 هزار تومانی بعد از سخنان روحانی به 16 هزار تومان بازگشت

قیمت ارز روز گذشته ساعات پرتلاطمی را پشت سر گذاشت. قیمت دلار در عصر روز سه شنبه از 17 هزار تومان گذشت با این حال شواهد نشان میدهد قیمت دلار در آخرین ساعات شامگاه سه شنبه و بعد از صحبت های حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد قیمت دلار بیش از ۸۰۰ تومان کاهش یافت و به کانال ۱۶ هزار تومان بازگشت.

گزارش‌ها نشان میدهد که دلار از رکورد تاریخی ۱۷۳۰۰ تومانی که روز سه شنبه به خود دید، شب هنگام (فروش دلال های «پشت خط») به حدود ۱۶۴۰۰ تومان کاهش یافت.

تحلیل‌ها درباره چرایی افزایش قیمت دلار در ماههای گذشته نشان می دهد که علت اصلی افزایش قیمت دلار کمبود اسکناس در بازار برای پاسخ به تقاضای فزاینده مردم است.

علت کاهش عرضه اسکناس در بازار دلایل مختلفی دارد. برخی مشکلات دولت برای انتقال ارز به داخل کشور را علت اصلی این کمبود می دانند و برخی تصمیم دولت برای مقاومت در برابر تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران که از ماه نوامبر آغاز می شود را علت عدم عرضه اسکناس از سوی دولت ارزیابی کرده‌اند.

به نظر می رسد سخنرانی حسن روحانی در نیویورک تغییری در پارامترهای اقتصادی و سیاسی مرتبط با افزایش قیمت ارز نداده باشد با این حال گویا بازار ارز به سخنان حسن روحانی واکنش مثبت نشان داده است. تحولات قیمت ارز در روزهای آینده نشان خواهد داد که آیا این واکنش به تغییر مسیر قیمت ارز و آغاز روند کاهشی منجر خواهد شد و یا روند افزایش قیمت ارز بار دیگر از سر گرفته خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها