کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نمایش ماشین‌های آینده پژو با الهام از مدل قدیمی 504


کد خبر : ۵۳۵۱۷دوشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲:۴۷۱۷۰۴۴ بازدید

امسال پنجاهمین سالگرد ساخت مدل محبوب 504 است و پژو به این مناسبت با الهام از مدل 504 کوپه، کانسپتی ساخته تا ایده‌هایش از ...
نمایش ماشین‌های آینده پژو با الهام از مدل قدیمی 504نمایش ماشین‌های آینده پژو با الهام از مدل قدیمی 504

امسال پنجاهمین سالگرد ساخت مدل محبوب 504 است و پژو به این مناسبت با الهام از مدل 504 کوپه، کانسپتی ساخته تا ایده‌هایش از ماشین‌های الکتریکی و خودران در آینده را نمایش دهد.

کانسپت ئی-لجند (e-LEGEND) هفته آینده در نمایشگاه پاریس رونمایی خواهد شد. شباهت چراغ‌ها، فرم اتاق، استفاده از مارک قدیمی پژو و گذاشتن نام مدل روی کاپوت از جمله بخش‌هایی است که به سرعت ۵۰۴ دهه هفتاد را به یاد می‌آورد.

پژو ۵۰۴ یکی از موفق‌ترین مدل‌های تاریخ پژو است. این ماشین توسط استودیوی ایتالیایی پینین فارینا طراحی شد و بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۸۳ در اروپا تولید شد. تولید ۵۰۴ در کشورهای دیگر تا سال ۲۰۰۶ ادامه پیدا کرد.

هم‌زمان طراحان پژو تلاش کرده‌اند تا ئی-لجند از ۵۰۴ به اندازه کافی فاصله داشته باشد و به مانیفستی برای نسل بعدی ماشین‌های پژو تبدیل شود. ژیل ویدال مدیر طراحی پژو می‌گوید هدف از ساخت ئی-لجند بازسازی ۵۰۴ نبوده بلکه پژو با رجوع به گذشته می‌خواهد نشان دهد که "آینده می‌تواند هیجان انگیز باشد".

پژو در کانسپت ئی-لجند ظاهر نسل بعدی مدل‌هایش را هم جستجو می‌کند.

3oe802p1dugijjuo1a5x.jpg

 

ئی-لجند یک خودروی الکتریکی و خودران است. هنگامی که راننده کنترل را در اختیار نداشته باشد، فرمان چوبی ماشین جمع شده و زیر بلندگو و نمایشگر ۴۹ اینچی قرار می‌گیرد که سرتاسر جلوی ماشین را پوشانده است.

پژو برای طراحی هوش مصنوعی ماشین با شرکت آمریکایی ساوند‌هاند (SoundHound) همکاری کرده که یکی از بنیانگذارانش یک ایرانی-آمریکایی به نام کیوان مهاجر است. راننده از طریق این هوش مصنوعی که قادر به تشخیص ۱۷ زبان مختلف است، می‌تواند با دستورهای کلامی بخش‌های مختلف ماشین را کنترل کند. پژو می‌گوید این سیستم را تا دو سال دیگر در مدل‌های خود نصب خواهد کرد.

قوای محرکه الکتریکی ماشین از باتری‌های ۱۰۰ کیلووات ساعت نیرو می‌گیرد و این نیرو به هر چهار چرخ فرستاده می‌شود. پژو می‌گوید ماشین با هر بار شارژ میتواند تا ۶۰۰ کیلومتر حرکت کرد. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت ئی-لجند چهار ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۲۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

پژو می‌گوید با اینکه قصدی برای تولید ئی-لجند ندارد، اما این کانسپت را طوری طراحی کرده که با تولید انبوه فاصله چندانی نداشته باشد. پژو برخلاف خودروسازان آلمانی و رقیب فرانسوی‌اش، رنو، عجله‌ای برای ساخت خودروهای الکتریکی ندارد اما هم‌زمان خود را برای روزی آماده می‌کند که ماشین‌های الکتریکی همه‌گیر شده باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها