کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حکم جالب قاضی برای مزاحم تلفنی: عذرخواهی با نصب بنر


کد خبر : ۵۳۴۸۰دوشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲:۳۴۱۶۲۴ بازدید

رییس حوزه قضایی بخش دشتابی شهرستان بویین زهرا گفت: در راستای صدور احکام جایگزین حبس، یک مزاحم تلفنی به عذرخواهی از خانواده ...

رییس حوزه قضایی بخش دشتابی شهرستان بویین زهرا گفت: در راستای صدور احکام جایگزین حبس، یک مزاحم تلفنی به عذرخواهی از خانواده شاکی با نصب بنر مکلف شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، فرهاد غفاری روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: قاضیان محاکم طبق فصل نهم قانون مجازات اسلامی جدید که مصوب سال ۹۲ است می توانند بنا به برخی شرایط از مجازات های جایگزین حبس در حق محکوم استفاده کنند.

وی اضافه کرد: یکی از سیاست های اصلی قوه قضاییه در سال های اخیر کاهش جمعیت کیفری زندان با استفاده از مجازات های جایگزین حبس است که خوشبختانه گام های موثری در این زمینه در استان قزوین برداشته شده است.

غفاری همچنین گفت: به عنوان مثال فردی که به اتهام توهین و مزاحمت تلفنی از طریق پیام و شبکه اجتماعی تلگرام به تحمل ۲ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود به علت فقدان سابقه کیفری، جوان بودن و وضعیت فردی، اجتماعی و خانوادگی مشمول مجازات جایگزین حبس شد.

رییس حوزه قضایی بخش دشتابی افزود: در راستای اجرای مجازات‌های جایگزین حبس، فرد محکوم به نوشتن بنر عذرخواهی از خانواده شاکی و تعهد دادن برای تکرار نکردن چنین عملی در آینده مکلف شد.

وی ادامه داد: همچنین مطالعه کتاب خانه عنکبوت نوشته نورالله قدرتی و ارایه خلاصه بخش سوم آن در خصوص آسیب های اجتماعی و شبکه های مجازی، حفظ و فراگیری روایت نقل شده از امیرالمومنین (ع) و پرداخت جزای نقدی در حق دولت از دیگر تکالیف این محکوم در راستای سیاست های جایگزین حبس است.
بخش دشتابی با مرکزیت ارداق از توابع شهرستان بویین زهرا است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها