کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معدل قیمت مسکن در سال 92


کد خبر : ۵۳۴۸سه شنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۲:۱۶۱۷۷۵ بازدید

مرکز آمار ایران با اعلام متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در زمستان 92، مشخص کرد سال گذشته آپارتمان های شهر تهران به طور میانگین متری 3 میلیون و 950 هزار تومان خرید و فروش شده اند.

مرکز آمار ایران که پیش‌تر متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در بهار، تابستان و پاییز 92 را به ترتیب، مترمربعی 4 میلیون و 200 هزار تومان، 4 میلیون تومان و 3 میلیون و 900 هزار تومان اعلام کرده بود، متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در زمستان 92 در تهران را 3 میلیون و 700 هزار تومان اعلام کرد.

این در حالی است که، نیمه اردیبهشت ماه با استفاده از اطلاعات سامانه مدیریت املاک و مستغلات متوسط قیمت سال گذشته هر مترمربع واحد مسکونی را 4 میلیون تومان اعلام شده بود. مرکز آمار ایران همچنین در گزارشی که در این باره منتشر کرده است از کاهش 2.6 درصدی متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی، کاهش 3 درصدی متوسط قیمت فروش یک مترمربع زیر‌بنای مسکونی و کاهش 9.1 درصدی متوسط مبلغ اجاره به علاوهسه درصد ودیعه پرداختی برای یک مترمربع زیربنای مسکونی در زمستان 92 نسبت به پاییز 92 خبر داده است. بر این اساس متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین مسکونی کلنگی در شهر تهران در زمستان 92معادل  4 میلیون و 200 هزار تومان اعلام شده که علاوه بر کاهش 2.6 درصدی نسبت به فصل قبل – پاییز 92 – نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10.5 درصد کاهش داشته است.

همچنین در زمستان سال گذشته، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران 3 میلیون و 700 هزار تومان بوده که علاوه بر کاهش 3 درصدی نسبت به پاییز نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز با کاهش 0.7 درصدی مواجه شده است. از سوی دیگر، متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران، زمستان سال گذشته، حدود 15 هزار تومان بوده که اگرچه کاهش 9.1 درصدی نسبت به پاییز 92 داشته اما در مقایسه با مدت مشابه سال 91 با 4 درصد افزایش همراه بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها