کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قصد داشتیم جیره‌بندی آب تهران را در تابستان اعلام کنیم


کد خبر : ۵۳۳۷۳شنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۰:۴۰۲۱۹۸ بازدید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه در فروردین ماه تصمیم گرفته شده بود تا جبره بندی آب در تهران اجرایی ...

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه در فروردین ماه تصمیم گرفته شده بود تا جبره بندی آب در تهران اجرایی شود گفت: کمیته‌ برنامه‌ریزی تأمین آب شرب تابستان سال آینده تشکیل شد.

محمد رضا بختیاری در گفت و گو با فارس در خصوص اینکه چه برنامه‌ای برای جلوگیری از قطعی احتمالی آب در تهران برای سال آینده اجرا خواهد شد، گفت: در فروردین ماه امسال با یک جمع‌بندی به این نتیجه رسیدیم که باید در تهران به سمت جیره‌بندی آب حرکت کنیم و در همان روزهای پایانی فروردین ماه به این نتیجه رسیدیم که اگر بارندگی نشود در تابستان جیره‌بندی آب داشته باشیم و قصد داشتیم که جیره‌بندی آب در تهران را اعلام کنیم.


اردیبهشت ماه صبر کردیم و جیره بندی آب را اعلام نکردیم

وی افزود:اما چون هواشناسی اعلام کرده بود امسال در اردیبهشت ماه بارش مناسبی خواهیم داشت یک مقدار صبر کرده و آن را اعلام نکردیم و چون بارش اردیبهشت ماه بیش از حد انتظار بود و سدهای تهران به خصوص سامانه شرق تهران که سد لار و لتیان قرار دارند را از بحران نجات داد به همین دلیل از اعلام خبر جیره بندی آب در تهران منصرف شدیم.


افت فشار آب هم در تهران اعمال نشد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: نه تنها در تهران قطعی آب اعمال نکردیم بلکه حتی افت فشار آب هم در تهران نداشتیم اما به هر حال در نقطه سر به سر بودیم و اگر مصرف آب یک مقدار بالاتر می رفت مجبور می‌شدیم که افت فشار آب اعمال کنیم.

بختیاری ادامه داد: در شهرهای غربی تهران مثل بهارستان، اندیشه و شهریار که قطعی آب داشتیم به علت قطعی برق بود چرا که تامین آب در غرب تهران چون از آ ب زیرزمینی است وقتی برق قطع می‌شود آب چاه‌ها هم قطع می‌شود و در همه نقاط هم نمی‌شود دیزل ژنراتور نصب کرد اما امسال مقاطعی که به صورت مختصر قطعی آب داشتیم به واسطه قطعی برق بود.


کمیته‌ برنامه‌ریزی تأمین آب تابستان سال آینده تشکیل شد

وی اضافه کرد: برای سال آینده کمیته‌ای با هدف برنامه‌ریزی برای تأمین شرب آب تابستان سال آینده تشکیل شده است چرا که باید اینگونه برنامه‌ریزی کنیم که شاید وضعیت بارش در سال آینده خوب نباشد پس باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.

بختیاری خاطر نشان کرد: تصفیه خانه ششم امسال باید به اتمام برسد تا یک بخشی از آب تصفیه خانه ششم آماده شود تا بخشی از آب سطحی را استفاده کنیم؛ اگر این اتفاق رخ دهد امیدواریم سال آینده بدون مشکل تابستان را پشت سر بگذاریم.

به گفته وی، تصفیه خانه ششم در بالای اتوبان همت قرار دارد و غرب تهران را پوشش خواهد داد. 


بارگذاری خارج از برنامه طرح تفصیلی در منطقه ۲۱ و ۲۲ و مشکل تامین آب

وی اضافه کرد: اتفاقی که در تهران در حال رخ دادن است این است که به دلیل بارگذاری خارج از برنامه طرح تفصیلی که در منطقه ۲۱ و ۲۲ قریب به ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار جمعیت در آن مناطق ساکن و مستقر خواهند شد و این یک اقدام خارج از برنامه است بنابراین باید از هم‌اکنون خود را آماده این استقرار جمعیت در این مناطق کنیم.

بختیاری افزود: پس اگر نتوانیم تصفیه خانه ششم را وارد مدار کنیم سال آینده در تهران دچار مشکل خواهیم شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها