کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یک هواپیمای نظامی روسیه در سوریه ناپدید شد


کد خبر : ۵۳۳۰۸سه شنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶:۰۲۱۳۲۲ بازدید

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد یک فروند هواپیمای نظامی این کشور با ۱۴ سرنشین شامگاه دوشنبه در نزدیکی پایگاه حمیمیم در استان لاذقیه سوریه ناپدید شد.

x9n91x40sgii4wlxyjk.jpg

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد یک فروند هواپیمای نظامی این کشور با ۱۴ سرنشین شامگاه دوشنبه در نزدیکی پایگاه حمیمیم در استان لاذقیه سوریه ناپدید شد.

به گزارش رویترز به نقل از وزارت دفاع روسیه، مسکو می‌گوید این هواپیما همزمان با بمباران مواضعی در سوریه از سوی اسرائیل و فرانسه از صفحه رادارهای کنترل محو شده است. بنا بر این گزارش، چهار فروند جت اف۱۶ اسرائیل و ناوچه اورین (Auvergne) فرانسه در حمله موشکی دوشنبه شب به استان لاذقیه حضور داشتند.

این نخستین بار است که خبر مشارکت احتمالی نیروهای فرانسه در بمباران مواضع نظامی-امنتیتی ارتش سوریه همراه با اسرائیل منتشر می‌شود.

یک مقام نظامی ایالات متحده آمریکا در واکنش به این خبر گفت واشنگتن گمان می‌کند که سیستم دفاع ضد هوایی سوریه در زمانی که مشغول مقابله با حملات موشکی به لاذقیه بود، این هواپیمای «خودی» را به اشتباه سرنگون کرده باشد.

فرماندهی روسیه می‌گوید هواپیمای ایلوشن مدل۲۰ حدود ساعت ۸ شب به وقت محلی و در حالی که به فرودگاه حمیمیم باز می‌گشت، ناپدید شد. خبرگزاری تاس روسیه هم به نقل از منابع آگاه گزارش کرده که تماس برج کنترل، زمانی قطع شد که این هواپیما در ۳۵ کیلومتری سواحل غربی سوریه در حال پرواز بود.

رسانه‌های دولتی سوریه دیشب اعلام کردند چند منطقه نظامی و صنعتی در استان ساحلی لاذقیه توسط موشک‌های دشمن هدف قرار گرفته اند. ارتش عربی سوریه می‌گوید سامانه پدافندی این کشور موفق به رهگیری و سرنگونی چند موشک شده است.

اسرائیل و فرانسه تا لحظه تنظیم این گزارش واکنشی به مشارکت خود در حمله دوشنبه شب نشان نداده اند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها