کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آیفون‌های جدید با چه قیمتی در ایران پیش‌فروش می‌شود؟


کد خبر : ۵۳۲۱۲یکشنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹:۴۳۱۲۵۰۳ بازدید

گوشی‌های آیفون XS زودتر از تمام کشورهای جهان در ایران پیش‌فروش شد، آن‌هم با قیمت‌های نجومی و عجیب و غریب! پرچمداران اپل که در ...
آیفون‌های جدید با چه قیمتی در ایران پیش‌فروش می‌شود؟آیفون‌های جدید با چه قیمتی در ایران پیش‌فروش می‌شود؟

شهروند| گوشی‌های آیفون XS زودتر از تمام کشورهای جهان در ایران پیش‌فروش شد، آن‌هم با قیمت‌های نجومی و عجیب و غریب! پرچمداران اپل که در چهارشنبه‌شب هفته گذشته در سالن استیو جابز اپل پارک رونمایی شدند، بلافاصله در فروشگاه‌های اینترنتی ایران پیش‌فروش شدند. این موضوع درحالی رخ می‌دهد که هنوز پیش‌فروش جهانی این گوشی آغاز نشده است. ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری با اشاره به اختلالات بازار موبایل به «شهروند» می‌گوید: هیچ‌کدام از این پیش‌فروش‌های پرچمدار اپل قابل تضمین نیست؛ زیرا هنوز هیچ تصمیم‌گیری دقیقی برای روند واردات موبایل انجام نشده است و خریداران بدانند که ریسک بزرگی مرتکب می‌شوند.

او همچنین تأکید می‌کند؛ افرادی که پرچمدار اپل را پیش‌فروش می‌کنند، برای اتحادیه ناشناس هستند و تبعات خرید از آنها به عهده مشتری است.

پیش‌فروش پرچمدار اپل با قیمت‌های نجومی

کمپانی اپل از پرچمداران ٢٠١٨ خود رونمایی کرد. iPhone XS Max، iPhone XS و iPhone XR پرچمداران اپل هستند که به تازگی رونمایی شده‌اند. اپل به جز این سه گوشی از ساعت هوشمند Apple Watch Series ٤ هم رونمایی کرده است اما هنوز ساعاتی از رونمایی پرچمداران اپل در آمریکا نگذشته بود که فروشگاه‌های آنلاین ایرانی پیش‌فروش آیفون XS را از سر گرفتند و قیمت‌های ٢٢ تا ٢٥‌ میلیون تومانی برای آن تعیین کردند و البته پیش‌پرداخت این گوشی بین ١٣ تا ١٤‌ میلیون تومان تعیین شد.

جالب است بدانید قیمت‌های نجومی پرچمدار اپل در ایران در شرایطی تعیین شده است که کمپانی آمریکایی، امسال قیمت پرچمدار خود را تغییر نداده و آن را با همان نرخ ٩٩٩ دلار پرچمدار ‌سال گذشته عرضه کرده است. با این حساب اگر نرخ دلار در بازار آزاد را حدود ١٣‌ هزار و ٥٠٠ تومان درنظر بگیریم، پرچمدار اپل در ایران باید قیمتی در حدود ١٣,٥‌ میلیون تومان داشته باشد اما فروشگاه‌های اینترنتی قیمتی حدود ٢ برابر بهای جهانی برای آن تعیین کرده‌اند. 

با این حال تعیین قیمت پرچمداران اپل در ایران و با توجه به نوسان قیمت دلار، هنوز یکی از مهمترین چالش‌هایی که پس از معرفی آیفون ایکس‌اس و آیفون ایکس‌اس مکس با آن مواجه هستند، بحث قیمت این محصولات است. به‌طور کل کاربران می‌خواهند بدانند که قیمت آیفون ایکس‌اس مکس و مدل کوچک‌تر آن در ایران چقدر است. با احتساب هزینه‌های جانبی و سودهای نامتعارف در بازار ایران به نظر می‌رسد قیمت پرچمداران اپل و درباره مدل‌های پایه در ایران از ٢٥‌ میلیون تومان کمتر نباشد و برای برخی مدل‌ها با امکانات بیشتر و به‌ویژه در روزهای اول عرضه، این قیمت‌ها تا ٥٠‌ میلیون تومان هم برسد.

4wurkirusk2s1otfe86.jpg

واردات پرچمدار اپل در‌هاله ابهام

با این وجود تنها مشکل پیش‌فروش پرچمدار اپل در ایران، قیمت‌های گزاف نیست. بازار موبایل درحال حاضر گرفتار مسائل پیچیده‌ای شده است. از واردکنندگان رسمی که در زندان به سر می‌برند تا ٧٢٠‌ هزار گوشی که از سه‌‌ماه اول‌ سال هنوز در گمرک مانده و ترخیص نشده است. گذشته از این، بسیاری از فروشندگان می‌گویند برای عرضه تمام مدل‌های گوشی محدودیت دارند و بازار با کمبود برخی مدل‌ها روبه‌روست. حالا معلوم نیست فروشگاه‌های اینترنتی بر چه اساسی اقدام به پیش‌‌فروش آیفون XS در رنگ‌های مختلف  کرده‌اند و واردکنندگان در چه زمانی می‌توانند این گوشی را وارد بازار ایران کنند؟

نکته اینکه در خبرها آمده بود؛ هنوز پرچمدار هوآوی که از ماه‌ها قبل پیش‌فروش شده، به دست خریداران نرسیده است. به جز این، اگر فرض کنیم که این گوشی‌ها به صورت چمدانی و مسافری وارد می‌شوند، موضوع رجیستری آن در‌هاله ابهام است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها