کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش کارمزد کلیه جایگاه‌های CNG از نیمه اول تیرماه


کد خبر : ۵۳۱۶یکشنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴:۱۹۳۰۵۸ بازدید

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی جایگاه داران CNG گفت: پس از گذشت سه سال و سه ماه از موضوع نرخ کارمزد جایگاه های CNG ، بالاخره افزایش قیمت کارمزدها از نیمه تیرماه سالجاری اجرایی می شود.

اردشیر دادرس در خصوص افزایش نرخ کارمزد جایگاه‌های CNG اظهار  داشت: موضوع افزایش نرخ کارمزد جایگاه با اجرای هدفمندی یارانه‌ها مطرح بود و بلاخره این موضوع بعد از گذشت 3 ما از تصویب در شورای اقتصاد در کشور از نیمه تیرماه سالجاری اجرایی می شود. 

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی جایگاه داران CNG پس از سه سال و سه ماه به موجب این مصوبه، نرخ خدمات توزیع CNG برای جایگاه های موجود از 40 تومان به ٧٠ تومان( به ازای هر متر مکعب) برای شهرداری ها و 80 تومان برای بخش خصوصی افزایش یافت. 

وی همچنین تاکید کرد: جایگاه هایی که در سال جدید ساخته شده، باید درخواست خود را به شرکت ملی گاز و شرکت ملی پخش ارجاع دهند تا موضوع افزایش کارمزد در قبوض آنها اعمال شود. 

 در همین راستا مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با بیان این که از نیمه تیرماه امسال، کارمزد کلیه جایگاههای سی.ان.جی بر اساس مصوبه دولت افزایش خواهد یافت، دلیل تأخیر در اجرای مصوبه افزایش کارمزد برخی جایگاهها را تشریح کرد. 

در مورد علت تأخیر شرکت ملی گاز در اجرای مصوبه دولت مبنی بر افزایش کارمزد جایگاههای سی.ان.جی توضیح داد: شرکت ملی گاز ایران بلافاصله پس از ابلاغ مصوبه دولت از 5 اردیبهشت 1392، تغییر کد جایگاههای سی.ان.جی را به منظور اجرای این مصوبه شروع کرده است. 

وی در پاسخ به این سؤال که تغییر کد به چه دلیل انجام می‌شود گفت: با توجه به این که کارمزد جایگاههای سی.ان.جی در مصوبه دولت بر اساس نوع مالکیت پرداخت خواهد شد، نیاز بود که این جایگاهها تفکیک شوند. به دلیل این که تا پیش از این همه جایگاهها به یک میزان کارمزد دریافت می‌کردند، روند تفکیک جایگاه‌ها بر اساس کدهای تعریف شده کمی طولانی شده است. 

وی با اشاره به این که طبق مصوبه دولت کارمزد جایگاه‌های سی.ان.جی بر اساس نوع سرمایه گذاری صورت گرفته، متفاوت است گفت: بر این اساس جایگاهها به چهار دسته تفکیک می‌شود؛ جایگاههایی که سرمایه‌گذاری آنها کاملاً دولتی است که بیشتر مربوط به شهرداری‌ها می‌شود؛ کارمزد این نوع جایگاه‌ها برای هر متر مکعب گاز 70 تومان است. جایگاههایی که کلیه سرمایه‌گذاری به جز تامین کمپرسورها توسط بخش خصوصی انجام شده است، دسته دوم محسوب می‌شوند که کارمزد آنها برای هر متر مکعب گاز 80 تومان است. 

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: همچنین کارمزد جایگاههایی که کاملاً توسط بخش خصوصی ساخته شده‌اند در شهرهای بزرگ برای هر متر مکعب گاز 140 تومان و در شهرهای کوچک برای هر متر مکعب گاز 120 تومان است؛ این جایگاهها دسته سوم و چهارم را شامل می‌شوند.    

بوجارزاده با اشاره به این که اقدامات صورت گرفته برای تغییر کد جایگاههای سی.ان.جی مراحل پایانی را طی می‌کند اظهار کرد: تفکیک جایگاهها تا نیمه اول تیرماه به پایان خواهد رسید. مدیر روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران گفت: البته جایگاههای جدیدی که بعد از تاریخ 5 اردیبهشت 1392 ساخته شده‌اند، هم اکنون کارمزد خود را بر اساس مصوبه افزایش کارمزد دولت دریافت می‌کنند. 

وی در مورد معوقات کارمزد جایگاهداران سی.ان.جی از زمان ابلاغ مصوبه دولت اعلام کرد: معوقات (مابه‌التفاوت) کارمزد جایگاهها از ابتدای سال 92 محاسبه و از زمانی که کل جایگاههای سی.ان.جی بر اساس کدهای تعریف شده تفکیک شد، این مابهالتفاوت پرداخت خواهد شد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها