کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برگزاری جلسه سه‌جانبه هماهنگی موافقت‌نامه چابهار


کد خبر : ۵۳۱۵۱جمعه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰:۲۰۱۵۷۳ بازدید

جلسه مشترک هماهنگی اجرایی‌کردن توافقنامه ایران، هندوستان و افغانستان (موافقتنامه چابهار) با حضور معاونان وزرای امورخارجه سه ...

جلسه مشترک هماهنگی اجرایی‌کردن توافقنامه ایران، هندوستان و افغانستان (موافقتنامه چابهار) با حضور معاونان وزرای امورخارجه سه کشور ایران، هند و افغانستان در کابل برگزار شد.

‌به گزارش ایران‌جیب از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان  سیستان  و  بلوچستان  در جلسه مشترک هماهنگی اجرایی‌کردن توافقنامه ایران، هندوستان و افغانستان (موافقتنامه چابهار) بیان کرد: بندر شهید بهشتی چابهار موقعیت و جایگاه منحصر به فردی در کریدورهای بین المللی حمل و نقل و ترانزیت کالا دارد.

‌بهروز آقایی‌ افزود: هزینه‌های حمل و نقل به عنوان عامل تعیین کننده در قیمت نهایی کالا است که در تصمیم صاحبان کالا درانتخاب کریدور و مسیر عبور کالا نقش تعیین کننده‌ای دارد.

وی با تأکید بر اینکه ‌بندر چابهار  در موقعیتی است که می تواند هزینه های حمل و نقل را برای صاحبان کالا کاهش دهد، اضافه کرد: بندر چابهار مسیر دسترسی امن افغانستان به آب های آزاد با کمترین هزینه و کوتاهترین فاصله‌ است و هدف نهایی موافقتنامه چابهار «ترانزیت کالا به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان از طریق این بندر» در راستای اجرایی‌کردن این موافقتنامه خواهد بود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت:  امکان سرمایه‌گذاری تجار افغان در زمینه ترانزیت سنگ‌آهن  و  تولید محصولات زنجیره فولاد، ساخت سیلو و انبار نگهداری غلات،  احداث کارخانه‌های آرد،  تصفیه شکر،  ترانزیت  سوخت و گاز مایع و ایجاد سردخانه نگهداری  محصولات کشاورزی در چابهار فراهم است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان‌ حذف روادید رانندگان ناوگان حمل و نقل زمینی، یکسان‌سازی اسناد حمل و نقل، بیمه و امور ارزی سه کشور و ایجاد خط کشتیرانی مشترک بین سه کشور را به عنوان پیشنهادات کاربردی تسهیل  ترانزیت و رون  اقتصادی  کشور و منطقه در راستای اجرایی‌سازی موافقتنامه چابهار برشمرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها