کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جمع آوری بورس بازان از بازار آهن


کد خبر : ۵۳۱۲۴سه شنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱:۲۰۷۳۷۳ بازدید

محمد آزاد رئیس اتحادیه آهن فروشان طی گفتگویی با اشاره به نابسمانی وضعیت بازار عنوان کرد: ورود به موقع دولت به بورس آهن و کنترل ...
جمع آوری بورس بازان از بازار آهنجمع آوری بورس بازان از بازار آهن

محمد آزاد رئیس اتحادیه آهن فروشان طی گفتگویی با اشاره به نابسمانی وضعیت بازار عنوان کرد: ورود به موقع دولت به بورس آهن و کنترل قیمت ها موجب شد تا بورس بازان از این بازار کنار روند.

آزاد در ادامه افزود: پس از عملکرد نا مطلوب بورس کالا در معاملات محصولات و مقاطع آهن، به درخواست اتحادیه کشوری صنف فروشندگان آهن و فولاد، دولت با بکاری گیری از حق حاکمیت خود برای مقابله با سودجویان، دلالان، گران فروشی ها و همچنین ایجاد آرامش در بازار از ابتدای شهریور ماه کار خود را در بازار آغاز نمود.

رئیس اتحادیه اهن فروشان اظهار داشت: بر خلاف بورس بهادار که وظیفه فروش سهام کارخانه ها را بر عهده دارد، بورس کالا باید بتواند محصولات را به دست مصرف کننده واقعی رساند و از دلال بازی جلوگیری کند.  بیش از نیمی از مصرف اهن کشور مربوط به مواد اولیه می باشد که باید بوسیله کارخانه های تولیدی خریداری شود و نیم دیگر ان مربوط به کالاهای ساختمانی می باشد که بوسیله سازنده ها خریداری می شود. طی هفته های اخیر قیمت آهن آلات همانند نرخ سکه و ارز توسط بورس بازان با افزایش بی سابقه ای مواجه شد و دلالان با هجوم به بازار برای سود آوری بالا اقدام به خرید نمودند.

محمد آزاد تصریح کرد: آهن یک کالای مصرفی می باشد که باید در بازار مصرف شود و احتکار آن باعث نابسمانی بازار می شود. اما در شرایط فعلی سفته بازی ها و احتکار محصولات در انبارها موجب شده تا نرخ آهن آلات تا دو برابر افزایش یافته و در واقع مصرف کننده حقیق متضرر شود. پیگیری های وزارت صنعت، معدن و تجارت باعث شد تا دولت به این بازار وارد شود و با تعیین نرخ پایه آهن آلات به همراه محاسبه نرخ ارزش افزوده قیمت ها را در بازار شفاف سازی نماید. در حال حاضر قیمت آهن بوسیله تولید کنندگان در تابلوی بورس ثبت می شود و بدین وسیله برای یافتن قیمت های حقیقی حق رقابت برای تولید کنندگان در نظر گرفته شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها