کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییر مقصد هواپیماهای برجامی که به دست ایران نرسید


کد خبر : ۵۳۰۹۱دوشنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱:۲۸۶۳۶۱ بازدید

شرکت سازنده هواپیماهای ای تی آر (ATR) درصدد یافتن جایگزین برای خریداری و تحویل هواپیماهای ساخته شده برای ایران است که تحت تاثیر ...

شرکت سازنده هواپیماهای ای تی آر (ATR) درصدد یافتن جایگزین برای خریداری و تحویل هواپیماهای ساخته شده برای ایران است که تحت تاثیر تحریم های اقتصادی علیه این کشور دیگر نمی تواند آنها را تحویل ایران بدهد.

به گزارش بلومبرگ، شرکت لئوناردو بعنوان سازنده هواپیماهای ای تی آر (ATR) که یک شرکت فرانسوی – ایتالیایی مستقر در تولوز فرانسه است، بعد از توافق هسته‌ای برجام ایران قرار شد ۲۰ فروند هواپیمای سایز کوچک و متوسط را تحویل شرکت هواپیمایی ایران ایر دهد.

بعد از توافق هسته ای برجام در سال ۲۰۱۵ میلادی و برداشته شدن تحریم های اقتصادی، شرکت هواپیمایی ایران ایر قرارداد خرید و تهیه ۲۰۰ فروند هواپیما را با غول‌های هواپیماسازی جهان همچون بوئینگ آمریکا، ایرباس اروپا و شرکت فرانسوی- ایتالیایی ای تی آر به امضا رساند تا بتواند به نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل هوایی خود و همچنین رقابت با شرکت های هواپیمایی همسایگان خود بپردازد.

اما حالا بعد از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای برجام و اعمال تحریم‌های خصمانه جدید از سوی ایالات متحده آمریکاعلیه ایران، برخی از این قراردادها در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است به گونه‌ای که شرکت‌های هواپیماسازی نتوانستند طبق قراردادهای خود، تعداد هواپیماهای درخواستی ایران را تحویل بدهند.

به نظر می‌رسد در میان سه شرکت هواپیمایی که ایران از آنها درخواست خرید هواپیما کرده بود، شرکت ایتالیایی – فرانسوی ای تی آر ( ATR) بیشتر از سایر رقبای خود به دنبال تحویل زودهنگام محصولاتش به ایران بود به گونه‌ای سعی کرد تا قبل از اعمال تحریم‌های اقتصادی، تعداد هواپیماهای آماده شده خود را تحویل ایران دهد و بدین ترتیب از زیان دهی و ضرر مالی خود جلوگیری بعمل بیاورد.

الساندرو پروفومو - مدیر ارشد اجرایی شرکت لئوناردو بعنوان سازنده هواپیماهای ای تی آر – در گفتگویی با بلومبرگ تیوی اظهار کرده است که این شرکت هم اکنون درصدد یافتن جایگزین‌های مناسبی برای فروش آن دسته از هواپیماهایی است که به سفارش ایران ساخته شده بود و حالا دیگر نمی‌تواند به این کشور تحویل دهد.

وی ادامه داد : از ۲۰ فروند هواپیمای کوچک و متوسط جدید (ATR ۷۲ – ۶۰۰) که ایران سفارش آن را داده بود، ۱۲ فروند به این کشور تحویل داده شده است و هشت فروند آن نیز باقی مانده است که حالا باید به خریداران جایگزین بجز ایران فروخته شود.  

ایران‌ایر پس از اجرایی شدن برجام خرید ۲۰۰ هواپیما را در دستور کار خود قرار داده بود که در این چارچوب ۸۰ هواپیما مربوط به بویینگ، ۱۰۰ فروند مربوط به ایرباس و ۲۰ فروند مربوط به ATR بود.

پیشتر نیز این شرکت در خصوص تحویل تمامی هواپیماهای برجامی به ایران ابراز نگرانی کرده و گفته بود که در خصوص عدم تحویل هر ۲۰ فروند هواپیمای مذکور به ایران دچار ضرر و زیان قابل توجهی خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها