کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش سهمیه سوخت 100 هزار خودرو


کد خبر : ۵۲۹۶شنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱:۲۳۴۸۷۸ بازدید

معاون ستاد مدیریت مصرف سوخت از طرح‌های ساماندهی کارت‌های سوخت به منظور کنترل مصرف خبر داد و گفت: از هفته جاری سهمیه سوخت کارت 100 هزار خودروی غیرفعال در آژانس‌ها و موسسات ...

معاون ستاد مدیریت مصرف سوخت از طرح‌های ساماندهی کارت‌های سوخت به منظور کنترل مصرف خبر داد و گفت: از هفته جاری سهمیه سوخت کارت 100 هزار خودروی غیرفعال در آژانس‌ها و موسسات کرایه حمل و نقل کاهش پیدا می‌کند.

حسین هاشمی معاون ستاد مدیریت حمل و نقل در یک نشست خبری گفت: طرح ساماندهی کارت های سوخت در کشور از 7 ماه قبل آغاز شد که براین اساس 6 میلیون کارت سوخت از مجموع 24 میلیون کارت سوخت موجود در کشور ابطال شد.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از این کارتها متعلق به خودروها و موتور سیکلت های غیرفعال و فرسوده و از رده خارج شده بود.

هاشمی خاطرنشان کرد: براین اساس پس از ابطال این تعداد کارت سوخت 500 میلیون لیتر صرفه جویی بنزین در مصرف کشور صورت گرفت که از نظر ریالی می‌توان گفت 1000 میلیارد تومان صرفه‌جویی صورت گرفت.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل با اشاره به اینکه در 6 سال گذشته 250 هزار کارت سوخت برای آژانس ها صادر شد که ماهانه بین 200 تا300 لیتر بنزین دریافت می کنند، تصریح کرد: براساس گزارش نهاد‌های نظارتی بخشی از کارتهای سوخت که سهمیه آژانس را دریافت می کنند هیچ گونه فعالیت در موسسات حمل و نقل ندارند.

هاشمی گفت: پس از برگزاری 8 جلسه نشست با اتحادیه موسسات کرایه حمل و نقل و نهادهای نظارتی 150 هزار رکورد اطلاعاتی به ستاد ارجاع شد  که براین اساس قصد داریم در هفته جاری 100 هزار کارت سوخت که سهمیه اژانس را دریافت می کنند اما هیچ گونه فعالیتی در این زمینه ندارند به کارت های معمولی تغییر وضعیت دهیم.

وی با اشاره به اینکه براین اساس روزانه حدود 800 هزار لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین ایجاد خواهد شد،اظهار داشت: ممکن است در این بین کارت سوخت افرادی که هم اکنون در اژانس ها فعالیت دارند نیز کاهش سهمیه پیدا کند، به همین دلیل 2 هفته مهلت تعیین کردیم که این افراد اطلاعات خود را به موسساتی که مشغول به کار هستند داده و از طریق اتحادیه این موضوع را پیگیری کنند تا برای ماه آتی سهمیه آژانس خود را دریافت کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها