کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تقویت 2725 واحدی شاخص کل بورس امروز سه شنبه


کد خبر : ۵۲۹۳۶سه شنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷:۲۹۱۳۹۰ بازدید

معامله‌گران بورس تهران در حالی امروز شاهد تقویت حجم معاملات سهام در روند متعادل برای گروه‌های پیشرو بازار شامل گروه پتروشیمی‌ ...

معامله‌گران بورس تهران در حالی امروز شاهد تقویت حجم معاملات سهام در روند متعادل برای گروه‌های پیشرو بازار شامل گروه پتروشیمی‌، فلزات اساسی و پالایشی‌ بود که علی‌رغم ارزندگی سهام، همچنان اغلب معامله‌گران دست به عصا گام برمی‌دارند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه 13 شهریور ماه 97 با افزایش 2725 واحدی به رقم 137 هزار و 983 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 251 واحدی عدد 21 هزار و 976 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 2936 واحدی به رقم  147 هزار و 298 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 2176 واحدی به رقم 101 هزار و 607 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 4621 واحدی عدد  275 هزار و 36 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 41 واحدی بر روی رقم یک هزار و 568 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 318 واحد ، فولاد مبارکه با 214 واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با 201 واحدافزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  کشتیرانی ج.ا.ا با 64 واحد،خدمات انفورماتیک با 38 واحد و بانک ملت با 30 واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 619 میلیارد و 300 میلیون  تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 2 میلیارد و 561 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 138 و 825 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، آهن و فولاد ارفع، شیمی‌دارویی داروپخش، فیبر ایران، سرمایه‌گذاری ملی ایران، حفاری شمال، حق تقدم خرید سهام باما، بیمه رازی، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، کربن ایران، دارویی لقمان، سیمان بجنورد، بیمه سامان، سیمان شاهرود، سرمایه‌گذاری توسعه عمران زاگرس، شرکت بیمه اتکایی امین از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های فرو سیلیس ایران، شوکوپارس، احیا صنایع خراسان، شوکوپارس، سیمان فارس خوزستان، لیزینگ رایان سایپا، اهن و فولاد ارفع، بانک قرض‌الحسنه رسالت بازگشایی شدند. 

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 599 میلیون سهم مخابرات ایران به ارزش بیش از 113 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی مواجه بود.

همچنین 99 میلیون سهم بانک سینا به ارزش بیش از 9 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد؛ در سیمان کرمان اما امروز 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 5.5 میلیارد تومان کد به کد شد عملیات بازارگردانی در بانک صادرات ایران نیز به معاملات درون گروهی 5 میلیون سهمی به ارزش 4.5 میلیارد تومان منجر شد. 

براساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی گوش به زنگ خبرها و تصمیم‌های خلق‌الساعه نمادهای نظارتی تاثیرگذار بر بازار سرمایه بود که در اقدامی از سوی وزارت صنعت شاهد افزایش 7 میلیون و 900 هزار تومانی قیمت انواع خودرو سواری با قیمت کمتر از 45 میلیون تومان و همچنین افزایش 9.5 میلیون تومان خودروهای سواری بالاتر از 45 میلیون تومان برای کارخانجات خودروسازی داخلی بود.

این در حالی است که در گروه‌های پیشرو بازار شامل پتروشیمی‌های و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری آنها، پالایشی‌ها و فلزات اساسی همزمان با نوسان دوباره نرخ ا رز در بازار غیررسمی و همچنین خوش‌بینی‌ها نسبت به تعدیل قیمت محصولات تولیدی شرکت‌های گروه‌های مذکور در بورس کالا، بازار سهام شاهد اقبال خریداران برای جمع‌آوری سهام در روندی متعادل بود. هرچند که حمایت حقوقی‌ها در این روند قابل رویت است. 

براساس ا ین گزارش، موضوع فرار کردن مهار افزایش نرخ ارز از سوی دولتمردان تنها مساله‌ای است که با وجود نگرانی از عواقب تحریم‌ها این روزها به مدیرانی کارآمد و متبحر نیازمند است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها