کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تشنج مصنوعي براي پوشاندن فاجعه قم


کد خبر : ۵۲۷۸۰شنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸:۳۶۱۸۹۴ بازدید

هنوز حواشی فاجعه فیضیه قم تمام نشده است که در موردی دیگر یک مرد جوان تصمیم به عصبانی کردن علی مطهری می‌گیرد و با ادامه دادن بحث ...

آرمان- مطهره شفیعی: هنوز حواشی فاجعه فیضیه قم تمام نشده است که در موردی دیگر یک مرد جوان تصمیم به عصبانی کردن علی مطهری می‌گیرد و با ادامه دادن بحث سبب می‌شود که نایب رئیس مجلس با القابی از او بخواهد به چالش‌هایش پایان دهد. دلواپسان که گویی موفقیت بزرگی کسب کردند در تلاشند با گره زدن آنچه مطهری بیان کرد با آنچه در فیضیه قم رخ داد، انگشت اتهام را از خود دور کرده و به سمت اصلاح‌طلبان و اعتدالیون ببرند.

ماجرا از این قرار است که علی مطهری در گلپایگان و به مناسبت عید غدیر سخنرانی داشته که فردی به‌خاطر شرایط اقتصادی معترض می‌شود و از مطهری می‌خواهد به جای مسائل مرتبط به غدیر، جوابگوی وضع نامطلوب اقتصادی باشد. رفتار فرد معترض شباهت زیادی به تمام دلواپسان سالیان اخیر دارد و البته آن طور که حمید رسایی در اینستاگرامش نوشته او فقط یک منتقد است! هر چه که هست علی مطهری تا حد زیادی در مقابل فرد معترض متانت به خرج می‌دهد تا اینکه واژگانی، چون نادان کمی فضا را به‌هم می‌ریزد. حمید رسایی نوشت:«در روزهای اخیر دو اتفاق در عرصه سیاسی کشور رخ داده که تأمل در آنها واقعیت‌های بیشتری را نمايان می‌کند.

اتفاق اول: تجمعی در اعتراض به گرانی‌های افسار گسیخته و بی‌عملی دولت در فیضیه برگزار شد. جلسه با استقبال پرشور طلاب مواجه می‌شود. سخنران در اعتراض به ناکارآمدی دولت و بی‌تفاوتی بخشی از حوزه علمیه به مشکلات روزمره مردم، سخنان قابل تأملی ایراد می‌کند. «ای آنکه مذاکره شعارت؛ استخر فرح در انتظارت» شعار روی تابلوی فیضیه بود که به مدد جنگ روانی و بزرگنمایی رسانه‌های داخلی و خارجی، تبدیل به دو پرونده جنایی می‌شود! اتفاق دوم: تجمعی در گلپايگان برگزار شده، سخنران علی مطهری است. نماینده‌ای با سابقه بددهنی از پشت تریبون مجلس(به همکارش می‌گوید: خفه شو،...) این بار طلبه‌ای از قبل تا بعد از مراسم، همراه علی مطهری است.

بعد از مراسم، جوان گلپایگانی که بارها از مطهری شعار «زنده باد مخالف من و مردم باید آزادانه حرف بزنند و به حاکمیت اعتراض کنند» را شنیده، جلو می‌آید و نایب رئیس مجلس را خطاب قرار می‌دهد که شما با اين جايگاه حاکمیتی، این همه راه آمده‌ای اینجا و از غدير صحبت می‌کنید! شما باید بگویی چرا پراید شده ۴۵ میلیون. مطهری که حرف زدن درباره این موضوع را لازم و در شأن جايگاه خود می‌داند، به جوان منتقد اعتراض می‌کند که حق ندارد با او اينگونه سخن بگويد! اصرار جوان بر حرف حقش، سبب می‌شود تا مطهری او را مانند همکار مجلسی‌اش بنوازد و به او می‌گوید: تو یک احمق نادانی! حالا نوبت فرد روحانی همراه علی مطهری است که برافروخته می‌شود و خطاب به فرد دیگری می‌گوید: عکس اینو بگیرید به من بدید. تو آبروی منو بردی، می‌کنمت توی گونی! نمی‌دانم تا الان که این یادداشت را می‌نویسم، سرنوشت آن جوان منتقد گلپایگانی به کجا رسیده، آیا او را در گونی کرده‌اند یا نه اما... نتیجه: دو اتفاق در دو نقطه از کشور رخ داده. به نظر شما در کدام یک تهدید صریح و علنی رخ داده است؟ چه کسی توهین و هتاکی کرده است؟ چرا رسانه‌هایی که تابلوی فیضیه را پیراهن عثمان کرده بودند و از آن پرونده جنایی و تهدید به قتل استخراج می‌کردند، از کنار این موضوع با سکوت عبور می‌کنند؟ آیا سخنگوی قوه نبايد برای این تهدید به گونی کردن پرونده تشکیل دهد.»


شعاردهندگان قم

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها در مجلس هم با اشاره به جلسه اعضای کمیسیون با وزیر کشور گفت: رحمانی‌فضلی قول داده مساله شکایت از شعاردهندگان مراسم فیضیه را دنبال کند. ایشان گفتند با توجه به شرایطی که در قم ایجاد شده شورای تامین استان قم طرح شکایتی را از این افراد مطرح کرده که دنبال می‌کنیم. پروانه مافی در خصوص تهدید رئیس‌جمهور در دو مراسم قم و تهران و پیگیری‌های مجلس در این خصوص گفت: همان‌طور که اطلاع دارید، در کمیسیون امور داخلی و شوراها رحمانی‌فضلی، وزیر کشور را دعوت کرد تا به سوالات نمایندگان پاسخ بدهد.

وی افزود: نمایندگان در حوزه‌های مختلف سوالاتی داشتند. سوال من از ایشان در مورد مسائلی بود که در قم رخ داده بود و بحث‌ها و صحبت‌هایی که ساختارشکن بوده و موجب می‌شود انسجام داخلی که رهبری روی آن تاکید دارند، به‌هم بریزد. این نماینده مجلس با اشاره به گردهمایی مدرسه فیضیه و شعارهای تهدیدآمیز مطرح شده علیه رئیس‌جمهور در این گردهمایی گفت: افرادی که این صحبت‌های ساختار‌شکنانه را مطرح می‌کنند نه نسبت به آینده کشور احساس مسئولیت دارند، نه درک مشخصی از صحبت‌های رهبری دارند. وی درخصوص برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد دست داشتن برخی مسئولان در حوادث نامتعارف گردهمایی فیضیه تصریح کرد: وزیر کشور به ما قول داده و گفته پیگیر هستند. ان‌شاءا... جواب قطعی را خواهد داد.


عملکرد برخی طلبه‌ها

نماینده شوش در مجلس نیز سخنان مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب دانست و گفت: ما اگر آتش به اختیار باشیم باید در جایی که ایشان مصلحت می‌داند ورود کنیم. سیدراضی نوری با اشاره به موضع‌گیری آیت‌ا... مکارم شیرازی و آیت‌ا... نوری همدانی اظهار کرد: دل مقام معظم رهبری نیز از اینکه طلبه‌ای این حالات افراط یا تفریط را پیشه کند، خون است. ما نباید به مسائلی که دشمن را شاد می‌کند، دامن بزنیم. این علیه ولایت، رهبری و نظام است. وی در مورد شعار ناهنجار «ای آنکه مذاکره شعارت؛ استخر فرح در انتظارت» که در آن تجمع مطرح شد، تاکید کرد: منتقدان حق اینطور تعیین تکلیف‌ها را ندارند. مردم می‌توانند در چارچوب قانون اعتراض کنند. احترام، همفکری و عقلانیت باید بر انتقادها حاکم شود. هر چیزی که در چارچوب قانون نباشد از نظر ما مردود است و باید با آن برخورد شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها