کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لطفا قیمت سیمان را همانند قیمت خودرو مشخص نکنید !


کد خبر : ۵۲۷۱شنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۲:۲۱۱۴۶۰ بازدید

در حالی که پیشتر اعلام شده بود بعد از تعطیلات خرداد ماه قیمت جدید سیمان اعلام می شود هنوز این اتفاق رخ نداده و تولیدکنندگان فعلا موفق نشده اند مجوز رسمی افزایش قیمت سیمان را از دولت دریافت کنند.

قرار بود یکشنبه هفته قبل سیمانی ها جلسه ای درباره قیمتهای جدید در وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته باشند که این جلسه لغو و به روز چهارشنبه هفته گذشته موکول شد اما این جلسه نیز گویا نتیجه قطعی درباره قیمت جدید سیمان نداشته است.

انجمن سیمان اواخر سال قبل طی مصوبه‌ای از افزایش 14 تا 22 درصدی قیمت انواع سیمان خبر داد.این درحالی است که اوایل امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت این افزایش قیمت را غیرقانونی اعلام کرد و خواستار بازگشت قیمت کارخانه‌های سیمانی به قیمت‌های سال قبل شد.

طبق آخرین توافق انجام شده بین وزارت صنعت و انجمن سیمان قرار شد اعلام قیمت جدید سیمان تا پایان خرداد‌ماه یا اوایل تیرماه به تعویق بیفتد.

در تازه‌ترین اظهارنظر هفته گذشته مرتضی لطفی، عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اعلام کرد که قیمت جدید سیمان بعد از تعطیلات نیمه خرداد اعلام خواهد شد.به گفته وی قیمت تمام شده تولید سیمان براساس تازه‌ترین حسابرسی انجام شده حدود 25 درصد افزایش یافته اما نرخ پیشنهادی برای افزایش قیمت سیمان همان 14 تا 22 درصد سال قبل است.

ابهام در اعلام قیمت جدید سیمان از یک سو باعث بلاتکلیفی سهامداران شرکتهای سیمانی در بورس شده و از سوی دیگر بازار مسکن و سازندگان مسکن را در نیز انتظار نگه داشته است. در صورت افزایش قیمت سیمان به طور طبیعی ارزش سهام شرکت‌های سیمانی رشد خواهد داشت اما از سوی دیگر قطعا بازار مسکن نیز هرچند اندک تحت تاثیر افزایش قیمت سیمان قرار خواهد گرفت.

مشخص نیست دلیل ابهام در قیمتگذاری سیمان به دلیل مخالفت وزارت صنعت، معدن و تجارت با میزان پیشنهادی افزایش قیمت سیمان از سوی انجمن تولیدکنندگان سیمان بوده یا اینکه این وزارتخانه مقطع کنونی را برای افزایش قیمت سیمان مناسب نمی داند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها