کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دستگیری عضو داعش در جنوب کشور و شناسایی ده‌ها جاسوس در نهادهای مختلف


کد خبر : ۵۲۶۹۷چهارشنبه، ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹:۳۰۵۱۰ بازدید

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در برنامه تلویزیونی «تیتر امشب» با با تاکید بر اینکه جبهه تروریستی که در برابر جمهوری اسلامی ایران ...

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در برنامه تلویزیونی «تیتر امشب» با با تاکید بر اینکه جبهه تروریستی که در برابر جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و قریب به ۳۲ گروه تروریستی هستند، در صدد خرابکاری و آسیب‌رسانی به جمهوری اسلامی ایران هستند، افزود: آنها به دنبال ایجاد وضعیتی همانند سوریه در ایران هستند. آنها می‌خواستند با ترور ۵ عالم سنی، جنگ شیعه و سنی راه بیندازند اما این توطئه را خفه کردیم. ما در سال گذشته به ۲۳۰ گروه تروریستی ضربه وارد کردیم و این ماه توطئه‌هایی را کشف کردیم که می‌خواستند به مکان‌هایی مانند دانشگاه و مترو آسیب برسانند اما اطلاعات کمی را منتشر کردیم. وزارت اطلاعات و دستگاه‌های اطلاعاتی اشراف کامل اطلاعاتی دارند. ما در شهریورماه یک عضو داعش را در جنوب کشور دستگیر کردیم و در شمال غرب هم به گروه‌های تروریستی ضربه وارد کردیم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه «بیست و پنجم تیرماه به یک گروه تروریستی وابسته به داعش در تهران ضربه وارد کردیم»، اظهار کرد: امید داریم با کمک مردم بتوانیم این راه را با موفقیت ادامه دهیم.

علوی همچنین با اشاره به ماموریت وزارت اطلاعات در مقابله با مفاسد اقتصادی، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اقتصاد پویا داشته باشیم باید با مفاسد اقتصادی مبارزه کنیم. در وزارت اطلاعات ۱۳۰ پرونده تشکیل دادیم و بیش از ۱۸۰ متهم را دستگیر کردیم. همچنین ۹ هزار میلیارد فرار مالیاتی را کشف کردیم. وزارت اطلاعات همچنین نقش ویژه‌ای در مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته است.

وی با بیان اینکه «در زمینه ارز برخورد با قاچاق ارز داشته‌ایم و حساب‌های صرافان غیرمجاز را شناسایی و از دور خارج کردیم»، تصریح کرد: در زمینه مبارزه با کلاهبرداری جمعی، ۲۰ نفر دستگیر شده‌اند و موارد زیادی که می‌خواستند پول مردم را تصرف کنند کشف شدند. به عنوان مثال، فردی که در شیراز پول مردم را برداشته و به خارج رفته بود با همکاری سرویس‌های اطلاعات خارجی دستگیر و به کشور برگردانده شد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر از مدیریت دوتابعیتی‌ها به دلیل منع قانونی جلوگیری می‌کنیم و اگر مدیر دوتابعیتی بشناسیم برای برکناری او اقدام می‌کنیم. بارها گفته‌ام اگر شخص دوتابعیتی را می‌شناسید به ما معرفی کنید. ضد اطلاعات در ماموریت‌های خود بسیار موفق بوده است و ده‌ها جاسوس را در نهادهای مختلف شناسایی و دستگیر کرده‌ایم. ما افراد زیادی را که امکان جاسوسی دارند زیر ذره‌بین و ضربه برده‌ایم. البته ضرورتی به اعلام ندارد. ما مجال اقدام در این زمینه را به دشمنان نمی‌دهیم.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها