کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

محدودسازی تحویل سکه‌ها اعتماد عمومی را از بین می‌برد


کد خبر : ۵۲۵۹۱یکشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳:۰۹۶۵۹۰ بازدید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس​ محدود سازی تحویل سکه‌های پیش فروش شده ­به 10 عدد را ­تصمیمی غیرکارشناسی و بی تاثیر در کنترل نقدینگی دانست.

 محمد خدابخشی ­با اشاره به اینکه این تصمیم اعتماد عمومی را از بین می برد افزود: اگر یک نهاد حاکمیتی به مردم قول داده است باید آن را عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه پیش فروش سکه نیز در کل ​ تصمیمی نادرست بوده است گفت: ما در مجلس ابزارهای دیگری نیز برای رفع مشکلات داریم از جمله استیضاح و سوال،​­ نباید برای هر اتفاقی به دنبال اجرای طرح بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعیین عدد 10 برای عرضه سکه بر چه اساسی مشخص شده است؟­ ادامه داد: این طرح با هدف کنترل نقدینگی پیشنهاد شده است در صورتی که کمکی نخواهد کرد.

خدابخشی با بیان اینکه مجلس در نشست های تخصصی متعدد اقدامات مختلفی در قالب برنامه های کوتاه و میان مدت پیشنهاد داده است گفت: به رسمیت شناختن بازار ارز با نظارت بانک مرکزی، افزایش هزینه های تخلف و سوء استفاده از اختیارات با همکاری مجلس، قوه قضائیه و دولت و گرفتن مالیات از منافع کلان ناشی از سفته­ بازی در بازارهای مختلف از جمله برنامه های فوری پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار بانکی، اصلاح روند بودجه ریزی سالانه ​و شفاف سازی بودجه همراه با کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی نیز برنامه های بلند مدت مورد نظر برای کنتر ل بازار است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اعتماد سازی همزمان با اجرای این طرح ها افزود: برخورد و شفاف سازی با مفاسد اقتصادی و رسیدگی به برخی مطالبات غیر اقتصادی گروه های جمعیتی نظیر زنان، مناطق و اقلیت ها،­ فعالیت های پیش بینی شده برای جلب رضایت عمومی است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها