کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود سازمان بازرسی به افزایش قیمت خودرو


کد خبر : ۵۲۵۸۹یکشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱:۲۸۲۴۳۳۷ بازدید

سخنگوی قوه قضاییه از قطعی شدن حکم دوقاضی متخلف خبر داد و گفت: این دو قاضی متخلف در تهران و اصفهان محکوم و سلب ...
ورود سازمان بازرسی به افزایش قیمت خودروورود سازمان بازرسی به افزایش قیمت خودرو

سخنگوی قوه قضاییه از قطعی شدن حکم دوقاضی متخلف خبر داد و گفت: این دو قاضی متخلف در تهران و اصفهان محکوم و سلب صلاحیت قضایی شدند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در صد و سی امین نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اتفاق اخیری که در قم رخ داد گفت: شعاری در آن مراسم گفته شد و از سوی برخی ها هم رد شد. دادسرای ویژه روحانیت به این موضوع ورود کرد و پرونده‌ای در این رابطه تشکیل داده است.

وی افزود: ۳۱۱ نفر از محکومان مرتبط با فساد مالی محکوم به اعدام، حبس ابد؛ ۲۵تا۵سال حبس محکوم شدند. از این تعداد در سالهای اخیر ۶ نفر محکوم به اعدام شدند که دو نفر از آنها به حکم اعتراض کرده و اعدام آنها به بیست سال حبس تغییر کرد. از چهار نفر یک نفر اجرا شد و یک نفر هم در مرحله اجرا و انجام مقدمات است و دو نفر هم اعاده دادرسی مطرح کردند.

وی افزوده: ۳نفر به حبس ابد،  ۱۴نفر به ۲۰سال حبس؛ ۹۵نفر به ۵تا۱۰ و ۳۶ نفر از ۱۰تا ۱۵ و کسانی که تا یک سال محکوم شدند ۳۴نفر هستند. ۱۲۴نفر هم به یک تا پنج سال حبس محکوم شدند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: ۵۴نفر انفصال دایم، ۹۳نفر انفصال موقت، ۹نغر تبعید شدند و حدود ۷۰ نفر به شلاق محکوم شدند. اینها مربوط به چند سال اخیر است.

سخنگوی قوه قضاییه به قطعی شدن حکم دوقاضی متخلف اشاره و تصریح کرد: رئیس شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری ۲ اصفهان به نام محمود سعادت فرزند حسینعلی به اتهام فساد اخلاقی در دادگاه عالی قضایی محکوم به سلب صلاحیت و انفصال از خدمت محکوم شد که حکم وی در تاریخ ۲۲/۵ قطعی شد.

وی با اعلام نام یکی دیگر از قضات متخلف گفت: مجید شکاری فرزند خسرو رئیس شعبه ۱۰۲۴ کیفری ۲تهران به اتهام اخذ رشوه به سلب صلاحیت قضایی محکوم شد.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص روند قضایی رسیدگی به پرونده ها گفت: ۲هزار و ۹۰۰میلیارد بدهی خسروی بود و کل بدهی این فرد برگشت، علاوه بر آن از خود این فرد ۶۲۵میلیارد تومان هم جزای نقدی از این فرد گرفته شد. افراد دیگری هم که در این پرونده بودند. بیش از ۴هزار میلیارد در کل این پرونده از متهمان مختلف وصول شد. اینکه مردم فکر میکنند سه هزار میلیارد خوردند و بردند، این طور نیست و مجازات های متعددی برای متخلفان اعمال شده است که برخی از اینها هنوز در حال وصول است.


ارسال پرونده مظلومین به دادگاه

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه پرونده وحید مظلومین به دادگاه ارسال شده است؛ گفت: احتمالا هفته آینده دادگاه این فرد برگزار می شود. این پرونده ۱۸متهم‌دارد و در کیفرخواست صادره برای برخی از اینها افساد فی الارض مطرح شده است.

وی ادامه داد: مظلومین چند سال پیش هم دادگاهی شد و عنوان افساد فی الارض برای این فرد مطرح شد اما به خاطر اظهار نظرهای حراست بانک مرکزی و اطلاعات تبرئه شد؛ این فرد همان کسی است که ۲ تن سکه خریده است.

وی ادامه داد: پرونده محمد اسماعیل قاسمی معروف به محمد سالم هم به دادگاه ارسال شده است. این فرد هم همراه محمدرضا مظلومین چند سال پیش دستگیر شد؛ همچنین سالار آقا خان هم از کسانی است که قبلاً هم بازداشت بوده است.

محسنی اژه ای به دادگاه رئیس دفتر رئیس جمهور سابق اشاره و تصریح کرد:ابتدا اعلام کردند که اگر علنی نباشد نمی‌آییم، قرار بر این بود ساعت ۹حضور یابد. بر اساس گزارشی اعلام شد که ایشان حاضر نیستند. صبح اول وقت فردی مراجعه می کند و می گوید وکیل متهم هستم و می‌خواهم اعلام وکالت بنده ثبت شود چرا که دو وکیل قبلی عزل شدند.خود متهم هم می‌نویسد و امضا می کند و در نامه‌ای می‌نویسد: نظر به برگزاری دادگاه اینجانب، حضور وکلای من حیدری و حسینی در دادگاه لزوم ندارد و وکالت این افراد را عزل می نمایم، وکالت نامبردگان در سایر موارد باقی است

وی‌ادامه داد: در روز دادگاه دو وکیل این فرد، لایحه عزل خود را به وکیل جدید اعلام می کنند.

محسنی اژه‌ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده زنجانی گفت: بارها گفته است که در خارج از کشور پول دارم که چنین چیزی ثابت نشد.تا کنون موفق نشده است که از موجودی و نقدینگی خودش یا ضامن هابی که مدعی است حضور دارند، سندی ارائه دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در ممنوع النصویری رئیس دولت اصلاحات تغییری صورت گرفته است؟ گفت: تغییر انجام نشده است.


ورود سازمان بازرسی به افزایش قیمت خودرو

محسنی اژه‌ای در خصوص ورود سازمان بازرسی به افزایش قیمت خودرو و رانتهای به وجود آمده گفت: اگر تخلفی از سوی مسولان دولتی باشد، سازمان بازرسی کل ورود می کند، اما اگر شرکت خصوصی باشد، بازرسی نمی‌تواند ورود کند.

وی در ابطه با پرونده بنیاد تعاون ناجا و نقش احمدی مقدم گفت: این پرونده شاخه های مختلفی دارد چون شرکت های زیادی دارد که برای برخی حکم صادر شده و این فردی هم که نام برده شد، در این پرونده متهم بود اما از صدور حکم آن اطلاع ندارم.

معاون اول قوه قضائیه در خصوص افزایش قیمت سکه و بدهی محکومان پرداخت بدهی مهریه گفت: دادستان کل به همه دادستان ها اعلام کردند که اگر فردی امکان تهیه یک سکه با قیمت فعلی نداشته باشد اگر بتوانند با طرف مقابل به توافق برسند که چه بهتر اما اگر به توافق نرسیدند برای تعدیل وضعیت پرداخت، به دادگاه مراجعه کنند .

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده عراقچی و اینکه دادگاه وی علنی است؟ گفت: هر دادگاهی که به تشخیص قاضی پرونده علنی باشد، قابل انتشار است. کیفرخواست این فرد هنوز صادر نشده است و اگر به دادگاه برود مثل سایرین محاکمه می شود.


رسیدگی به تخلفات واردات خودرو

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که چرا قوه قضاییه دیر در جریان تخلف مرتبط با واردات خودرو قرار گرفت؟ آیا اهمال کاری صورت گرفته از سوی برخی نهادها قابل پیگیری نیست؟ گفت: تعزیرات پس از ورود به موضوع اعلام می کند که نمی داند تخلف است یا قاچاق سازمان یافته؟ پس از این مرحله نامه رسمی به تعزیرات ارسال شد که این سازمان بررسی کند که اگر در صلاحیت تعزیرات نیست، پرونده را به دادگاه انقلاب ارسال کند.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده تخلفات خودرو گفت: پرونده تهران هنوز به کیفرخواست ارسال نشده است و پرونده خودروهای لوکس مربوط به بندرعباس به تهران ارسال شده است و یک تا دو هفته آینده دادگاه آنها برگزار می شود./مهر



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها