کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گرانی آهن‌آلات به دنبال آشفتگی بازار


کد خبر : ۵۲۵۷۲یکشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹:۲۵۴۹۷۴ بازدید

با توجه به تفاوت قیمت محصولات فولادی در بورس کالا و بازار های داخلی، در حال حاضر شاهد نبود کنترل در این بازار می باشیم. بطوری که نرخ ...

آهن‌پرایس- با توجه به تفاوت قیمت محصولات فولادی در بورس کالا و بازار های داخلی، در حال حاضر شاهد نبود کنترل در این بازار می باشیم. بطوری که نرخ محصولات فولادی مانند ورق سیاه در بورس کالا با قیمت آن در بازار که توسط تولید کنندگان ارائه می گردد تفاوت بسیار زیادی دارد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با این افزایش قیمت ها و رانتخواری در بازار اظهار داشت: ما این افزایش قیمت ها را به وزیر صنعت و معدن منتقل کردیم اما حقیقت این است که افزایش قیمت آهن و فولاد توسط تولید کنندگان صورت نگرفته و این بالا رفتن نرخ ها حاصل آشفتگی بازار می باشد.

فریدون احمدی در ادامه با اشاره به عوامل تاثیر گذار بر افزایش قیمت اهن الات افزود: این افزایش قیمت ها ناشی از در اختیار داشتن محصولات فولادی توسط واسطه ها ودلالان بازار می باشد که پس از تولید و خروج محصول از زنجیره تولید فولاد این محصولات را خریداری می کنند. در حال حاضر گزارشی در رابطه با این دلال بازی ها به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده ایم که این وزارتخانه باید نگاه ویژه ای به این بازار داشته باشد و در این راستا سازمانی برای بازرسی و نظارت بر کالاها و خدمات تاسیس کنند.

نماینده مردم طارم و زنجان در مجلس شورای اسلامی با شاره به این نوسانات در بازار اهن و فولاد عنوان کرد: آشفته بازار موجود باعث شده تا نگرانی هایی مبنی بر افسار گسیخته شدن قیمت ها دربازار بوجود اید. این نگرانی ها در بازار اهن بدلیل عدم تفاهم قیمت ها در بورس کالا و بازار می باشد.

با وجود واردات برخی مواد اولیه تولید آهن و فولاد در کشور، این محصولات در داخل کشور تولید می شند و این میزان افزایش قیمت منطقی نیست. اگرچه در حال حاضر بازار اهن دچار افزایش قیمت نشده و دچار جهش قیمت شده است که برای حل آن وزارت صنعت باید بسرعت راهکار هایی در جهت کنترل آن ارائه دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها