کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شما مردم فقیر را فقیرتر کردید / از کجای فساد برایتان بگویم؟


کد خبر : ۵۲۵۶۷یکشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱:۰۹۱۴۴۵۶ بازدید

حسینعلی حاجی دلیگانیدر موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد گفت: شما مردم فقیر را فقیرتر کردید/ چه وزیر اقتصادی هستید؟
شما مردم فقیر را فقیرتر کردید / از کجای فساد برایتان بگویم؟شما مردم فقیر را فقیرتر کردید / از کجای فساد برایتان بگویم؟

حسینعلی حاجی دلیگانی در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد گفت: شما مردم فقیر را فقیرتر کردید/ چه وزیر اقتصادی هستید؟

بخش هایی از نطق وی را بخوانید؛

*حاجی دلیگانی در جلسه استیضاح وزیر اقتصاد در موافقت با استیضاح مسعود کرباسیان خطاب به او گفت: شما گفتید تورم افسارگریخته پس از ۲۶ سال تک‌رقمی شده است اما شما که وزیر شدید دلار به ۱۲ هزارتومان رسید، متوسط یک متر مسکن ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد.

*آقای کرباسیان یک سال از زمان رای اعتماد نمایندگان و ارایه برنامه کاری شما با شعار آزادی، امنیت و آرامش و پیشرفت بر اساس ماده ۲۰۶ آیین نامه داخلی به نمایندگان گذشت. بر کارگران و کشاورزان و کسانی که شغل نداشتند و معلمان و رانندگان چه گذشت. هر چه اندیشه کردم امروز از کجای اقتصاد برای شما بگویم بی نتیجه ماند. از گرانی مواد غذایی یا خودرو یا بازار عنان بریده ارز و سکه یا رکود تورمی که کمر تولیدکنندگان را شکسته یا عدم شفافیت و یا خروج سرمایه های هزاران میلیاردی. اینقدر لیست بلند بالایی شد تصمیم گرفتم از زبان و برنامه های خودتان که در مرداد ۹۶ به مجلس ارایه کردید، بگویم.

*ما در این یک سال وزارت شما بالاترین میزان نقدینگی کشور را تجربه کردیم. شما رشد اقتصادی را ۱ تا ۴ درصد کاهش دادید. شاخص قیمت خوراکی‌ها  در ماه ۹ درصد رشد داشته است.

*رتبه کسب و کار ایران در این یک سال ۴ رتبه نزول داشته است. قیمت سکه از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بالای ۴ میلیون رسیده است.

*سفره‌های مردم از کوچک شدن به نامرئی شدن رسیده است. شما مردم فقیر را فقیرتر کردید.

*گوشت کیلویی ۷۰ هزار تومان با سفره‌های مردم بیگانه است.

*نقش شما در بسته ارزی چه بود؟ ۹ تا ۱۸ میلیارد دلار ارز این کشور را به تاراج دادید. اگر در این بسته نقش نداشتید چه وزیر اقتصادی هستید که در تیم اقتصادی دولت نقشی ندارید؟

یک سال از زمان رای اعتماد نمایندگان به عنوان سکاندار اقتصاد کشور گذشت.

در این یک سال اقتصاد کشور بر زندگی مردم چه گذشت؟

*از کجای فساد برایتان بگویم؟ از گرانی بی حساب و کتاب خوراکیها ؛ اجاره بها؛ قیمت خودرو, ارز و سکه!

*دربرنامه هایتان در سال 96 گفتید شاهد نوسانات شدید در بازار نخواهیم بود. شما که وزیر شدید دلار 3800 تومان به12 هزار تومان رسید.

*رشد اقتصادی را کاهش دادید. افزایش 95 درصدی قیمت ها را شاهدیم.

*قیمت خودرو 40 تا 50 درصد افزایش داشته و سکه به 4 میلیون رسید.

*شما گفتید ثبات نسبی در اقتصاد کشور حاکم شده است. اذعان کردید تورم افسار گسیخته‌ای که در برخی زمان ها از مرز ۴۰ درصد عبور کرده بود پس از ۲۶ سال در سال ۹۵ تک رقمی شده است. گفتید تورم گروه خوراکی ها و آشامیدنی ها از ۴۱/۷ درصد در سال ۹۲ به ۸/۲ درصد در سال ۹۵ رسیده است.

*گفتید ضریب نرخ ارز به کمتر از پنج درصد در سال ۱۳۹۵ کاهش یافته است. در بیان دستاورد دولت یازدهم اعلام کردید به گواه ارزیابان مستقل بین المللی در شاخص هایی مانند بهبود فصای کسب و کار و نواوری و شادی و کیفیت زندگی بهبود داشته ایم. گفتید جایگاه بین الملی کشور در شاخص آزادی اقتصادی ۱۳ پله و در فلاکت اقتصادی ۱۵ رتبه بهبود یافته است.

*اما شما که وزیر شدید دلار ۳۸۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان رسید و متوسط قیمت یک متر مسکن با حداقل ۶۵ درصد افزایش به متری ۸ میلیون تومان رسید. روزانه یک هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور افزودید. بالاترین میزان نقدینگی کشور یعنی ۱/۶ تریلیون تومان را تجربه کردیم. رشد اقتصادی را به ۳ تا ۴ درصد کاهش دادید. نرخ تورم نقطه به نقطه نشان می دهد در خردادماه به ۱۳/۷ رسیده است یعنی ۹۵ درصد افزایش قیمت داشتیم. این رشد در برخی زیربخش ها که تاثیر زیادی از تلقی مردم از تورم دارد بسیار قابل توجه است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها