کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلیل خروج ایرلاین‌های خارجی از ایران


کد خبر : ۵۲۵۵۷شنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸:۴۴۶۸۶۵ بازدید

معاون سابق سازمان هواپیمایی می‌گوید خروج ایرلاین‌های خارجی از ایران به افزایش بهای ارز و کاهش قدرت خرید مردم ربط دارد. سقوط شدید ارزش ...
دلیل خروج ایرلاین‌های خارجی از ایراندلیل خروج ایرلاین‌های خارجی از ایران

معاون سابق سازمان هواپیمایی می‌گوید خروج ایرلاین‌های خارجی از ایران به افزایش بهای ارز و کاهش قدرت خرید مردم ربط دارد. سقوط شدید ارزش ریال در ماه‌های گذشته به افزایش شدید قیمت بلیط پروازهای داخلی نیز منجر شده است.

به گفته معاون سابق سازمان هواپیمایی، توقف پرواز هواپیماهای سه شرکت اروپایی کی.ال.ام،‌ برییتیش ایرویز و ایرفرانس به ایران، برخلاف برخی گزارش‌ها به بازگشت تحریم‌های تعلیق شده ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ارتباط مستقیمی ندارد.

علیرضا منظری، جمعه دوم شهریور درباره افزایش قیمت بلیط هواپیمای شرکت‌های داخلی و خارجی به ایلنا گفت: «میزان افزایش قیمت بلیت هواپیما به میزان استفاده آنها از ارز بستگی دارد که در ایرلاین‌های مختلف بین ۵۰ تا ۷۵ درصد هزینه‌هایشان ارزی است و به همین اندازه قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا کرده است.»

او می‌گوید در روزهای گذشته و حتی پس از اعلام سیاست‌های ارزی بانک مرکزی، بهای دلار در بازار آزاد ایران به شدت نوسان داشته و از هشت هزار و ۵۰۰ تومان به بیش از ده هزار تومان رسیده و بر همین اساس ایرلاین‌ها برای قیمت‌گذاری بلیط هواپیما دچار مشکل شده‌اند.

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز روز پنج‌شنبه اعلام کرد که با دو پرواز رفت و برگشت لندن - تهران در روزهای ۲۲ و ۲۳ سپتامبر فعالیت این شرکت در این مسیر متوقف می‌شود.

یکی از سخنگویان ایرفرانس، شرکت هواپیمایی فرانسه، نیز اعلام کرده که پروازهای این شرکت به مقصد تهران از ۱۸ سپتامبر متوقف خواهد شد. هر دو شرکت مسائل اقتصادی و مقرون به صرفه نبودن را علت اصلی خاتمه همکاری با ایران عنوان کرده‌اند.

به این ترتیب پروازهای شرکت کی.ال.ام.، هواپیمایی پیشین هلند که با ایرفرانس ادغام شده نیز به تهران متوقف خواهد شد.

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر جمهوری اسلامی در بریتانیا، در یک پیام توئیتری تصمیم بریتیش ایرویز را با توجه به تقاضای مسافران این خط مستقیم، مایه تاسف خواند و گفت تقاضا برای پرواز در خطوط تهران- لندن همچنان بالاست.

بعیدی نژاد در این پیام نوشت: «امیدواریم ایران‌ایر با داشتن سه پرواز هفتگی مستقیم به لندن بتواند از فرصت استفاده، و جای خالی بریتیش ایرویز را پر کند.»

با ادامه نوسان‌های شدید بهای ارزهای معتبر خارجی در بازار آزاد ایران، قیمت بلیط پروازهای داخلی نیز به شدت افزایش یافته و ظاهرا تلاش مسئولان برای مقابله با آن موفقیت‌آمیز نبوده است.


یک‌سان شدن هزینه پرواز در داخل و خارج

معاون سابق سازمان هواپیمایی این افزایش قیمت را توجیه‌پذیر می‌داند و می‌گوید هزینه هر ساعت پرواز در کشورهای خارجی ۱۰۰ و در ایران ۴۵ دلار بوده که اکنون این هزینه‌ها تقریبا با هم برابر شده‌اند.

علیرضا منظری به ایلنا گفته که اگر هزینه هر ساعت پرواز را همان ۴۵ دلار هم در نظر بگیریم طبیعی است که بلیط هواپیمای تهران کیش با حساب دو ساعت پرواز و دلار ده هزار تومانی ۹۰۰ هزار تومان باشد.

مطابق برخی گزارش‌ها و تصویرها و فیلم‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده، افزایش شدید قیمت بلیط هواپیماها در مسیرهای داخلی، به کاهش تعداد مسافران و افزایش صندلی‌های خالی در این پروازها منجر شده است.

منظری معتقد است که این وضعیت موقتی است و چند ماهی زمان لازم است تا دو طرف عرضه و تقاضا بتوانند شرایط خود را مدیریت کنند و مشخص شود "چند درصد از مردم توان خرید بلیت هواپیما با قیمت‌های واقعی را دارند".

او می‌گوید کارشناسان سه شرکت اروپایی به خوبی شرایط اقتصادی مردم ایران را شناخته و با پیش‌بینی ریزش مسافر در مسیرهای بین‌المللی تصمیم به ترک بازار ایران گرفته‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها