کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مذاکرات با روس‎ها برای احداث 3000 مگاوات ظرفیت جدید برق هسته‎ای


کد خبر : ۵۲۵۵۶شنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹:۴۳۲۴۹۱ بازدید

برنامه هایی برای ارتقای ظرفیت برق هسته ای در ایران در نظر گرفته شده که از جمله این برنامه ها، آغاز مذاکرات ایران و روسیه به منظور ...

برنامه هایی برای ارتقای ظرفیت برق هسته ای در ایران در نظر گرفته شده که از جمله این برنامه ها، آغاز مذاکرات ایران و روسیه به منظور احداث 3000 مگاوات ظرفیت جدید تولید برق هسته ای در ایران است.

پس از سوخت گذاری سیکل پنجم، نیروگاه اتمی بوشهر با توان 1000 مگاوات به صورت پیوسته و پایدار در تامین بخشی از نیاز سراسری کشور نقشی اساسی ایفا می کند.

در تابستان 97 که تولید برق در بخش های مختلف حرارتی و برق آبی با محدودیت های متعددی مواجه شده بود، تولید برق در بخش هسته ای به صورت مستمر و پایدار ادامه یافت.

در حال حاضر تنها حدود 2 درصد از برق تولیدی کشور از انرژی هسته ای تأمین می شود؛ اما برنامه هایی برای ارتقای این ظرفیت در نظر گرفته شده که از جمله این برنامه ها، آغاز مذاکرات ایران و روسیه به منظور احداث 3000 مگاوات ظرفیت جدید تولید برق هسته ای در ایران است.

رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز در این خصوص گفت: "مذاکرات برای احداث 3 هزار مگاوات نیروگاه جدید هسته ای در حال انجام است تا ظرفیت تولید برق در این بخش از 1000 مگاوات فعلی به 4000 مگاوات برسد."



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها