کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش دورۀ محکومیت رئیس‌جمهور پیشین کرۀ‌ جنوبی


کد خبر : ۵۲۵۰۴جمعه، ۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳:۲۰۵۴۱ بازدید

دادگاه تجدیدنظر کرۀ جنوبی روز جمعه حکم زندان پارک گون‌-هه، رئیس جمهوری پیشین این کشور را به ۲۵ سال افزایش داد.

دادگاه تجدیدنظر کرۀ جنوبی روز جمعه حکم زندان پارک گون‌-هه، رئیس جمهوری پیشین این کشور را به ۲۵ سال افزایش داد.

پیش از این در ماه آوریل دادگاه بدوی برای خانم پارک حکم ۲۴ سال زندان را صادر کرده بود که با اعتراض دادستان‌ها، پرونده به دادگاه تجدیدنظر رفت.

خانم پارک که اولین رهبری است که در کرۀ جنوبی به شیوه‌ای دموکراتیک انتخاب شده، در سال ۲۰۱۷ میلادی در پی رای دادگاه قانون اساسی به اتهام رسوایی مالی از قدرت برکنار و محاکمه شد.

بنا بر اعلام دادگاه، خانم پارک به کمک یکی از دوستان نزدیکش به نام چوی سون‌-سیل، دهها میلیارد وون از شرکتهای بزرگ این کشور کسب کرده و با این پول به خانواده چوی برای سودآوری در فعالیتهای اقتصادیشان کمک کرده است.

قاضی دادگاه روز جمعه هنگام قرائت حکم اعلام کرد: «چنین توافق‌های غیراخلاقی میان قدرت سیاسی و قدرت اقتصادی ماهیت دموکراسی را خدشه‌دار می‌کند، نظم بازارهای اقتصادی را به هم می‌زند و باعث ایجاد بی‌اعتمادی عمیق در جامعه می‌شود. به همین دلیل نمی‌توان از مجازات سخت‌گیرانه جلوگیری کرد.»

دادگاه همچنین خانم پارک را به پرداخت مبلغ ۲۰ میلیارد وون (۱۷.۸۶ میلیون دلار) به جرم رشوه خواری، فساد و سوء استفاده از قدرت ملزم کرد.

پارک گون‌-هه که هم اکنون ۶۶ سال سن دارد از مارس ۲۰۱۷ میلادی در زندان است؛ او ارتکاب هرگونه تخلفی را رد کرده و در دادگاه حاضر نشده است.

دادگاه دیگری نیز در ماه ژوئیه خانم پارک را برای پروندۀ دیگری به اتهام فساد دولتی، هزینه‌سازی از بودجه دولت و دخالت در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۶ میلادی به ۸ سال زندان محکوم کرد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها