کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برای سومین سال پیاپی؛ آلمان پیشتاز بازرگانی جهانی


کد خبر : ۵۲۴۳۱دوشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴:۳۲۳۳۷۳ بازدید

به‌رغم جنگ تجاری که از سوی دولت ترامپ دنبال می‌شود، موازنه‌ی مثبت بازرگانی خارجی آلمان در سال 2018 نیز رکورد جدیدی برجای ...
برای سومین سال پیاپی؛ آلمان پیشتاز بازرگانی جهانیبرای سومین سال پیاپی؛ آلمان پیشتاز بازرگانی جهانی

به‌رغم جنگ تجاری که از سوی دولت ترامپ دنبال می‌شود، موازنه‌ی مثبت بازرگانی خارجی آلمان در سال 2018 نیز رکورد جدیدی برجای می‌نهد و از این منظر آلمان برای سومین سال پیاپی در رده نخست جدول قرار خواهد گرفت.

تراز بازرگانی خارجی آلمان بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، در سال ۲۰۱۸ نیز با فاصله زیاد از سایر کشورها مثبت است و از این منظر موازنه‌ی مثبت بازرگانی خارجی آلمان در این سال نیز میلیاردها دلار روانه‌ی چرخه‌ی اقتصادی این کشور خواهد کرد.

تراز بازرگانی خارجی که در سطح بین‌المللی محاسبه می‌شود، صرفا ناظر بر اختلاف بین میزان واردات و صادرات کالا نمی‌شود، بلکه خدمات را نیز در بر می‌گیرد.

سایت "اشپیگل آنلاین" روز دوشنبه ۲۰ اوت (۲۹ مرداد) به نقل از خبرگزاری رویترز و با اتکا بر اطلاعات آماری منتشر شده از سوی موسسه پژوهش‌های اقتصادی در مونیخ گزارشی از تراز مثبت بازرگانی خارجی آلمان داده است.

بر اساس این گزارش، تراز بازرگانی خارجی آلمان در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۹۹ میلیارد دلار خواهد بود. به سخن دیگر، صادرات کالا و خدمات آلمان در سال جاری حدود ۳۰۰ میلیارد دلار بیش از واردات آن خواهد بود.

پس از آلمان، ژاپن با ۲۰۰ میلیارد دلار موازنه‌ی مثبت بازرگانی در رده‌ی دوم و هلند با ۱۱۰ میلیارد دلار در رده‌ی سوم قرار دارند.

جمهوری خلق چین که سال گذشته از منظر موازنه‌ی تجاری در رده‌ی دوم قرار داشت، اکنون به رده چهارم تنزل یافته است.

آمریکا از این حیث، منفی‌ترین موازنه بازرگانی در جهان را دارد. بر اساس ارزیابی کارشناسان، موازنه‌ی منفی بازرگانی خارجی آمریکا در سال جاری به ۴۲۰ میلیارد دلار می‌رسد.


ترامپ و موازنه‌ی مثبت بازرگانی آلمان

موازنه‌ی مثبت بازرگانی آلمان، در خارج از مرزهای این کشور مخالفان زیادی دارد. دونالد ترامپ و دولت آمریکا از جمله کسانی هستند که موازنه‌ی مثبت بازرگانی آلمان را پدیده‌ای زیانمند برای اقتصاد خود می‌دانند و بارها خواسته‌اند تا آلمان در داد و ستد با آمریکا، در راستای کاهش این موازنه‌ی مثبت گام بردارد.

اما صف مخالفان به ترامپ و دولت آمریکا محدود نمی‌شود. صندوق بین‌المللی پول و حتی کمیسیون اروپا نیز از این بابت ناخرسند هستند.

بخش اعظم موازنه‌ی مثبت بازرگانی خارجی آلمان به بخش صادرات کالا برمی‌گردد. بر اساس این محاسبات، جنگ تجاری‌که دولت ترامپ به راه انداخته است تا کنون تاثیر منفی بر بازرگانی خارجی آلمان نداشته است.

بیشترین میزان صادارت آلمان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و اعضای اتحاد پولی و ارزی اروپا اختصاص دارد. حتی آمریکا نیز در شمار بزرگترین وارد کننده کالاهای آلمانی به شمار می‌آید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها