کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یونان پس از 8 سال بحران اقتصادی روی پای خود می‌ایستد


کد خبر : ۵۲۴۱۸دوشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳:۳۹۲۱۲۰ بازدید

یونان با موفقیت برنامه سه ساله دریافت‌ کمک‌های مالی را پشت سرگذاشت؛ برنامه‌ای که از سوی کشورهای عضو حوزه پولی یورو برای کمک مالی ...
یونان پس از 8 سال بحران اقتصادی روی پای خود می‌ایستدیونان پس از 8 سال بحران اقتصادی روی پای خود می‌ایستد

یونان با موفقیت برنامه سه ساله دریافت‌ کمک‌های مالی را پشت سرگذاشت؛ برنامه‌ای که از سوی کشورهای عضو حوزه پولی یورو برای کمک مالی به این کشور در نظر گرفته شده بود.

ماریو چنتنو، رئيس هئیت مدیره ESM «ساز و کار ثبات اروپایی» روز دوشنبه اعلام کرد: «امروز برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۰ می‌توانیم برنامه کمک مالی به یونان را بدون هیچ برنامه دیگری برای کمک‌های بعدی خاتمه بدهیم،‌ چراکه یونان دیگر می‌تواند روی پای خود بایستد.»

وی در بیانیه خود افزود:‌ «این امر با تلاش خارق‌العاده مردم یونان،‌ همکاری دولت فعلی این کشور و پشتیبانی شرکای اروپایی از راه اعطای وام‌ برای باز پس دادن بدهی‌ها محقق شد.»

سازمان «ساز و کار ثبات اروپایی» برای کمک به اقتصاد کلان یونان و ترمیم ساختار مالی بانکهای این کشور، در طول سه سال گذشته نزدیک به ۶۲ میلیارد یورو به یونان وام اعطا کرده است.

مسؤولان ESM ، «ساز و کار ثبات اروپایی» اعلام کردند حدود ۲۴ میلیارد یوروی دیگر در برنامه کمک به آتن پیش‌بینی شده بود که با توجه به شرایط کنونی این کشور دیگر نیازی به آن نیست.

در هشت سال گذشته «ساز و کار ثبات اروپایی» در کنار «صندوق بین‌المللی پول» مجموعا بیش از ۲۶۰ میلیارد یورو به یونان وام داده‌اند؛ این برنامه حمایتی بزرگترین برنامه کمک مالی در تاریخ اقتصاد جهان به شمار می‌رود.

دولت یونان ناگزیر شد برای دریافت این وامها برنامه ریاضت اقتصادی سنگینی را بر مردم خود تحمیل کند. اقتصاد یونان در سالهای گذشته اندک اندک رشد کرده، گرچه گردش مالی آن هنوز ۲۵ درصد کوچکتر از زمان آغاز بحران اقتصادی این کشور است و تا رسیدن به میزان مطلوب راه درازی را در پیش دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها