کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار آهن‌آلات باید مدیریت شود


کد خبر : ۵۲۴۰۷دوشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱:۳۲۳۲۵۱ بازدید

در روزهای جاری با توجه به شرایط بوجود آمده در بازار آهن، اکثر کارشناسان و فعالان ورود دولت را به حوزه قیمت‌گذاری امری اشتباه ...

آهن‌پرایس- در روزهای جاری با توجه به شرایط بوجود آمده در بازار آهن، اکثر کارشناسان و فعالان ورود دولت را به حوزه قیمت‌گذاری امری اشتباه می‌دادند بر این عقیده اند که این کار نظم بازار را برهم ریخته و وضعیت کالاهایی را که سابقه بالایی در عرضه بورس کالا دارند را بدتر خواهد کرد.

اکثر کارشناسان بر این عقیده اند که این عمل دولت موجب ایجاد رانتی برزگ در بازار خواهد شد. اگرچه در حال حاضر نیز شاهد این رانت از سوی بورس کالا هستیم و علی رغم وعده های داده شده مبنی بر عرضه دیگر محصولات زنجیره فولاد، خریداران هنوز از کالاهای بورسی استقبال چندانی نکرده اند. این شرایط موجب التهاب بازار آهن و فولاد کشور و ورود تعزیرات حکومتی به منظور احتکار و جلوگیری از گران فروشی در این بازار ها شده است. به همین دلیل تولید کنندگان از ادامه فعالیتشان در این شرایط نگرانی های بسیاری دارند و برای حل آن به انجمن تولید‌کنندگان فولاد ایران به‌عنوان تشکل صنفی خود و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی روی آورده اند.

خبر های بازار اهن حاکی از واکنش های نمایندگان مجلس در مقابل ورود دولت به عرصه قیمت گذاری می باشد. در این راستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دولت خواستند تا در قیمت گذاری های بورس کالا مداخله ای نداشته باشد، که پس از آن شورای‌عالی بورس نیز دستور توقف معاملات بورس کالا را تا مشخص شدن شرایط معاملات بورس کالا داده است.

طی جلسه ای که چندی پیش با حضور مسئولان ذی ربط بر گزار شد، وزارت صنعت، معدن و تجارت هدف خود را از ورود به عرصه قیمت گذاری بورس کالا جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها و کنترل بازار اعلام نمود. اما در حال حاضر با وجود تمام تلاش های صورت گرفته شاهد تفاوت بسیار زیادی میان قیمت های بازار ازاد و بورس کالا هستیم. در حقیقت بازار مسیر خود را در پیش گرفته است و غیر قابل کنترل در های پیش روی می باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها