کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تشکیل کارگروه ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا


کد خبر : ۵۲۲۷۴پنجشنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷:۲۵۱۱۳۷۸ بازدید

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا یک کارگروه ویژه برای ایران تشکیل داد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، برایان هوک را به ریاست این کارگروه برگزید.
تشکیل کارگروه ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکاتشکیل کارگروه ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا

مسئول «گروه اقدام ایران»‌ در وزارت خارجه آمریکا با ایراد اتهاماتی درباره ایران گفت که به خاطر گستره رفتار بدخیم ایران، واشنگتن راهبردی جامع را در برابر تهران در پیش گرفته است.

 مسئول نهاد تازه تأسیس «گروه اقدام ایران»‌ در وزارت خارجه آمریکا با ایراد اتهاماتی درباره ایران گفت «به خاطر گستره رفتار بدخیم ایران، جاه‌طلبی‌های آن در زمینه سلاح هسته‌ای، حمایت از تروریسم، فعالیت‌های سایبری، اشاعه موشک‌های بالستیک واشنگتن راهبردی جامع را در برابر تهران در پیش گرفته است.»

برایان هوک که در مقام مسئول «گروه اقدام ایران» عنوان «نماینده ویژه آمریکا در امور ایران» را یدک می‌کشد در ادامه اتهامات ضد ایرانی خود گفت که تهران «نیروی بی‌ثبات‌کنندگی و خشونت است.»

وی گفت که راهبرد آمریکا به تمامی تهدیدهای ساطع از ایران رسیدگی می‌کند و «گروه اقدام ایران» بر اجرای این راهبرد تمرکز خواهد کرد.

برایان هوک گفت که هدف این گروه تلاش در سطح جهانی برای تغییر رفتار ایران است؛ اگر ایران به تغییر بنیادین رفتار خود تعهد نشان دهد، می‌توان از گفتگو با ایران سخن گفت.

وی گفت که تیمی از وزارت خارجه آمریکا و وزارت خزانه‌داری تاکنون به بیش از 24 کشور در خصوص تحریم ایران سفر کرده و طی ماه‌های آتی به جاهای دیگر سفر خواهند کرد، تاکنون گفتگوهای خوبی داشته‌ایم.

مسئول «گروه اقدام ایران» در توجیه تصمیم ترامپ برای خروج آمریکا، گفت که برجام توافق بدی بود که گسترده بزرگتر تهدیدهای ایران را پوشش نمی‌داد.

وی با اشاره به خواسته‌های دوازده‌گانه وزیر خارجه آمریکا از ایران گفت که کارزاری را برای پیشبرد این موارد و تغییر رفتار ایران در این حوزه‌ها در پیش می‌گیریم.

برایان هوک با اشاره به هدف آمریکا برای به صفر رساندن واردات نفت ایران تا چهارم نوامبر گفت، ایالات متحده به پایبندی کشورها به این مسئله امیدوار است.

وی افزود که ایالات متحده علیه کشورهایی که به تجارت با ایران ادامه می‌دهند تحریم‌های ثانویه خود را اعمال خواهد کرد./ تسنیم



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها