کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فرستاده بلند پایه چین برای مذاکرات تجاری راهی واشنگتن می‌شود


کد خبر : ۵۲۲۵۹پنجشنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱:۰۱۱۸۵۶ بازدید

چین پایان ماه جاری میلادی یک مسئول بلند پایه را برای از سرگیری مذاکرات تجاری با آمریکا راهی واشنگتن می کند.
فرستاده بلند پایه چین برای مذاکرات تجاری راهی واشنگتن می‌شودفرستاده بلند پایه چین برای مذاکرات تجاری راهی واشنگتن می‌شود

چین پایان ماه جاری میلادی یک مسئول بلند پایه را برای از سرگیری مذاکرات تجاری با آمریکا راهی واشنگتن می کند.

وزارت بازرگانی چین در حالی خبر از این ابتکار کشورش داده است که تنش های تجاری میان دو کشور از سطح معمول بالاتر رفته و به یک جنگ تجاری تبدیل شده است.

چین، دومین اقتصاد بزرگ دنیا پس از آمریکا، در آخرین اقدام واکنشی نسبت به تصمیمات مشابه سران کاخ سفید، میزان تعرفه بر طیف بزرگی از کالاهای وارداتی آمریکا را ۲۵ درصد افزایش داد. این تعرفه بر روی کالاهایی به ارزش ۱۶ میلیارد دلار وضع شد که جدا از مشتقات زغال سنگ و فولاد ، بسیاری از تجهیزات وارداتی خودروها و ابزار های پزشکی را نیز شامل می شود.

اقدام چین برای مقابله به مثل در قبال افزایش ۲۵ درصدی تعرفه بر روی شانزده میلیارد دلار کالای چینی صورت گرفت.

بر اساس بیانیه ای که وزارت بازرگانی چین منتشر کرد وانگ شوون، معاون ارشد این وزاتخانه قرار است در این سفر که به دعوت آمریکا صورت گرفته با دیوید مالپاس، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور بین المللی دیدار و گفتگو کند.

در این بیانیه تاکید شده است که چین ضمن استقبال از گفتگو و مذاکره به شکلی دوجانبه، برابر و یکپارچه همچنان «مخالف یکجانبه گرایی و سیاست های مبتنی بر پروتکسیونیسم است و حاضر به پذیرش هیچگونه رویکرد یکجانبه و نیز وضع محدودیت های تجاری نیست.»

آخرین دور مذاکرات میان مقامات چینی با طرف های آمریکایی بر سر تنش های تجاری به ماه ژوئن برمی گردد که طی آن ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا در سفر به پکن با لیو هی، معاون نخست وزیر چین دیدار و گفتگو کرد.

این گفتگوها در عمل نتیجه مثبتی به همراه نداشت به نحوی که ایالات متحده آمریکا اوایل ماه ژوئیه تعرفه هایی مضاعف بر روی ۳۴ میلیارد دلار کالای وارداتی چین وضع کرد.

کاخ سفید همچنین اعلام کرده که آماده است از هفته آینده تعرفه های جدیدی را بر ۱۶ میلیارد دلار کالای وارداتی دیگر چین اعمال کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها