کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودروسازان به خودشان جایزه می‌دهند !


کد خبر : ۵۲۲۵سه شنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۸:۰۴۳۲۰۱ بازدید

انجمن مدیریت کیفیت اعلام کرد بنا دارد با هزینه خودروسازان و بر مبنای خوداظهاری این شرکت‌ها، جایزه ملی کیفیت به خودروهای داخلی اعطا ‌کند. در شرایطی که خودروهای داخلی در رده‌های پایینی از کیفیت ...

انجمن مدیریت کیفیت اعلام کرد بنا دارد با هزینه خودروسازان و بر مبنای خوداظهاری این شرکت‌ها، جایزه ملی کیفیت به خودروهای داخلی اعطا ‌کند.

در شرایطی که خودروهای داخلی در رده‌های پایینی از کیفیت قرار دارند و همین مساله نارضایتی مصرف‌کنندگان را به همراه داشته است، یک تشکل زیرمجموعه شورای ملی استاندارد اقدام به اعطای جایزه به خودروسازان کرده که در این فرآیند، شرکت‌های خودروساز بر مبنای اظهارات خود و با پرداخت هزینه می‌توانند جایزه دریافت کنند.به این ترتیب، خودروسازان با پرداخت هزینه و ارائه گزارش از عملکرد خود، می‌توانند جایزه کیفیت آن هم با عنوان «ملی» دریافت کنند. فرآیند اعطای این جایزه «ملی» طوری است که از نظر کارشناسان، هر نوع ارزیابی که هزینه آن از محل پرداخت شرکت‌ها و بر مبنای خوداظهاری آنها صورت گیرد، چندان قابل اطمینان نخواهد بود.

فرزین انتصاریان، رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران در یک نشست خبری در این باره اظهار داشت: تندیس طلایی به شرکتی تعلق خواهد گرفت که فاصله زیادی با شرکت BMW نداشته باشد و تندیس برنز نیز به شرکتی اعطا می‌شود که در سطح منطقه و کشور جایگاه مناسبی داشته باشد.به گفته وی، هزینه ارزیابی در فرآیند جایزه ملی کیفیت از شرکت‌های خودروساز دریافت می‌شود.وی با بیان اینکه جایزه ملی کیفیت خودرو تحت نظارت شورای ملی استاندارد اعطا می‌شود، افزود: خودروسازان ایرانی به طور متوسط 250 تا 300 امتیاز از 1000 امتیاز را دریافت می‌کنند که فاصله زیادی با کیفیت مورد نیاز در صنعت خودروسازی دارد.انتصاریان در پاسخ به این سؤال فارس که در شرایطی که شما از شرکت‌های خودروساز هزینه دریافت می‌کنید و مبنای کارتان، خوداظهاری این شرکت‌هاست، چطور باید به صحت و سقم این اطلاعات و جایزه اعطا شده به شرکت‌های خودروساز اطمینان کرد؟ گفت: ما اطلاعات خودروسازان را با ارزیابی‌های خود مطابقت می‌دهیم.

وی ادامه داد: مدل ارزیابی در فرآیند جایزه ملی کیفیت خودرو بیشتر منطبق با مدل‌های بین‌المللی مانند EFQM  است و البته این مدل با توجه به زیرساخت صنعت کشور بومی شده است.در این نشست شکرخدایی، رئیس کمیته ارزیابی جایزه ملی کیفیت نیز اظهار داشت: 10 تا 15 درصد نتیجه ارزیابی کیفی خودروها به کیفیت محصول اختصاص دارد. وی با بیان اینکه در اعطای جایزه ملی کیفیت خودرو، خودروسازان را وادار می‌کنیم اظهار کنند که چه اقداماتی انجام می‌دهند، گفت: تیم ارزیابی در 8 سطح جایزه ملی کیفیت خودرو را اعطا می‌کند که این سطوح شامل اهتمام به کیفیت، اشتهار 1، 2، 3 و 4 ستاره و 3 تندیس است. به گفته وی، تیم‌های 7 نفره وضعیت شرکت‌های خودروساز را بررسی می‌کنند و علاوه بر تهیه گزارش طی بازدید از سایت‌های خودروسازها و مطابقت دادن اظهارات خودروسازان، شکایات و مسائل خارج از اظهار خودروسازان را نیز بررسی می‌کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها