کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

محمد جواد ظریف: قرار نیست دیداری با وزیر خارجه آمریکا داشته باشم


کد خبر : ۵۲۰۲۴شنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹:۱۸۸۲۹ بازدید

محمدجواد ظریف وزیرامور خارجه دیدار با مقام‌های آمریکایی از جمله مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا را رد کرد و گفت: «‌خیر. قرار نیست، دیداری صورت بگیرد.»

محمدجواد ظریف وزیرامور خارجه  دیدار با مقام‌های آمریکایی از جمله مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا را رد کرد و گفت: «‌خیر. قرار نیست، دیداری صورت بگیرد.»

وی افزود: «ما بارها موضع خود را اعلام کردیم. درباره پیشنهاد اخیر ترامپ نیز موضع رسمی‌ هم از سوی رئیس‌جمهور و هم از سوی ما اعلام شد.آمریکایی‌ها صداقت ندارند. ضمن اینکه آنها درگیر اعتیاد خود هستند، اعتیاد تحریم اجازه نخواهد داد که ‌گفت‌و‌گویی صورت بگیرد.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، ۳۰ ژوییه اعلام کرده بود که آمادگی دارد تا «بدون پیش‌شرط» با ایران وارد مذاکره شود. از سوی دیگر دوشنبه گذشته، ترامپ با امضای فرمان بازگشت نخستین مرحله تحریم‌ها علیه ایران در سخنانی دیگر تاکید کرد که راه برای یک توافق هسته‌ای جدید با ایران باز است.


ظریف: عمان پیامی از طرف آمریکا نداده است

وزیر امور خارجه ایران در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که آیا قرار است پیامی از سوی آمریکا با واسطه طرف عمانی داده شود؟، گفت: «خیر پیامی نیست و پیامی وجود ندارد.»

ظریف در پاسخ به این پرسش که رفت و آمد شما به عمان و همین‌طور سفر احتمالی آقای بن علوی به تهران این احتمال را تقویت کرده است که این کشور نقش واسطه را قرار است بازی کند، تصریح کرد: «اساساً ما در سیاست خارجه روابط دو جانبه با همسایگان و دوستانمان داریم. اینطور نیست که برای هدف سومی رفت و آمد با کشوری داشته باشیم.»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها