کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فرمول شورای رقابت رضایت بخش نخواهد بود


کد خبر : ۵۱۸۲یکشنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵:۲۷۴۰۲۵ بازدید

بیاتیان با بیان اینکه نه مردم و نه خودروسازان از فرمول نهایی شورای رقابت رضایت نخواهند داشت، گفت: گام نخست در رقابتی شدن بازار خودرو، سپردن قیمت‌گذاری به حاشیه بازار است.

سید محمد بیاتیان، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در "انحصاری" خواندن خودرو تجدید نظر صورت پذیرد، اظهار داشت: گام نخست برای رقابتی شدن بازار خودرو، تعیین قیمت گذاری در حاشیه بازار و بنا بر عرضه و تقاضا است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: پس از این موضوع، افزایش کیفیت و ورود شرکت های خارجی به بازار خودرو کشور از دیگر گام های موثر در رقابتی شدن این حوزه محسوب می شود.

به گفته وی، در صورت اجرایی شدن این سه موضوع نه تنها بازار انحصاری از بین می رود بلکه خودروسازان سود برده وواسطه گری در این بازار رو به افول می رود.بیاتیان با تاکید بر اینکه هم اکنون بازار کشش تعیین قیمت خودرو را دارد، گفت: فضای کنونی بازار خودرو تنها به نفع دلالان است بنابراین زمانی که قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود، این بازار از حالت واسطه گری خارج می شود. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به افزایش تیراژ تولید خودروسازان اشاره کرد و افزود: اگر مواردی که ذکر شد برای خودروسازی کشور در نظر گرفته شود، قطعا سال 93 برای خودروسازان با سود همراه خواهد بود.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به فرمول شورای رقابت با بیان اینکه خودروهای کنونی به هیچ عنوان از کیفیت خوبی برخوردار نیستند، تصریح کرد: شورای رقابت سازوکار درستی ندارد بنابراین در صورت اعلام فرمول نهایی نیز نه مردم و نه خودروسازان رضایتمندی مورد انتظار را نخواهند داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها