کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قانون مالیات برای طلا فروشان قابل تغییر است!


کد خبر : ۵۱۴۸جمعه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶:۳۳۵۴۱۲ بازدید

فروشندگان طلا کار را تا جایی پیش برده اند که در برخی از شهر ها دست به اعتصاب زده اند و با تعطیل کردن بازار نسبت به این موضوع اعتراض دارند، نکته جالب این است که دولت نیز در مقابل این اقدام طلافروشان عقب نشینی ...
قانون مالیات برای طلا فروشان قابل تغییر است!قانون مالیات برای طلا فروشان قابل تغییر است!

با اجرای قانون بودجه سال 93 تمام صنف ها مجبور به پرداخت مالیات برارزش افزوده 8 درصد شدند اما گویا این قانون با مذاق بعضی ها خوش نیامده است و بعضی از صنوف از جمله طلا فروشی ها و آهن فروشی ها از پرداخت مالیات برارزش افزوده سر باز می زنند.

فروشندگان این اقلام، خصوصا فروشندگان طلا کار را تا جایی پیش برده اند که در برخی از شهر ها دست به اعتصاب زده اند و با تعطیل کردن بازار نسبت به این موضوع اعتراض دارند، نکته جالب این است که دولت نیز در مقابل این اقدام طلافروشان عقب نشینی کرده و در واقع به نوعی میدان را برای جولان طلا فروشان باز گذاشته است.

بهانه طلا فروشان برای پرداخت نکردن مالیات 8 درصدی ارزش افزوده این است که می گویند طلا کالای سرمایه ای است و نباید ارزش افزوده بر آن افزوده شود همچنین ادعا دارند که اضافه شدن ارزش افزوده بر نرخ طلا قیمت تمام شده را افزایش می دهد و باعث کاهش میزان مشتری می گردد.

از سوی دیگر در هنگام مراجعه برای خرید طلا اغلب طلا فروشان ارزش افزوده را به نرخ کالا اضافه کرده و از مشتریان خود طلب می کنند، به نظر می رسد که این نوع رفتار طلا فروشان نوعی زیاده خواهی است و قانون باید در مورد همه درست اجراشود.

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص این موضوع می گوید:  قانون باید اجراشود و نمی شود در هر موردی به صورت سلیقه ای رفتار کرد، اگر ما به دولت قبلی انتقاداتی داشتیم و یا ایراداتی در زمینه اجرای قانون وارد بود به دلیل این بود که قانون یا دور زده می شد و یا به صورت صحیح اجرا نمی شد به همین دلیل دولت یازدهم باید قانون را به درستی اجرا کند.

این نماینده افزود: اگر احساس شود که ایراداتی در قانون وجود دارد و باید قانون اصلاح شود بحث دیگری است و باید ابتدا قانون اجرا شود و پس ازآن به فکر اصلاح قانون بود، اما اینکه در صنف طلا فروشان ایراداتی وجود دارد، بله این گونه است، در حال حاضر فشارهای فزاینده ای بر خریداران وارد می شود.

هم در زمان فروش و هم در هنگام خرید باید یک درصد قابل توجهی از ارزش کالایی که خریداری می کنند از جانب خریداران کاسته شود و به دنبال این قضیه دیگر رغبتی برای خرید این کالای زینتی یا سرمایه ای ایجاد نمی شود این عامل باعث می شود که طلا فروشان با بحران روبرو شوند.

در این شرایط کاهش مشتریان موجب ایجاد زیان برای صنف طلا فروشان شده است، اما اینکه بخواهند از قانون عبور کنند این نمی شود و باید قانون به صورت کامل و عادلانه بین همه مردم اجرا شود.

وقتی که خریدار احساس کند که ضرر میکند استراتژی های گوناگونی از خود نشان می دهد. آن دسته که به دنبال سود هستند سرمایه خود را به جهت دیگی که سود بیشتری داشته باشد می برند، تعداد دیگری هم هستند که به طلا به عنوان یک کالای سرمایه ای نگاه می کنند که تعدادشان هم قابل توجه است و با وجود تلاتم در بازار از خرید طلا جلوگیری می کنند.

به نظر می رسد که باید از دریافت مالیات از طلا فروشان صرف نظر کرد اما فلحال باید قانون اجرا شود، به نظر من در شرایط حاضر باید دولت با اقدامات خودسرانه طلا فروشان مقابله کند و قانون را اجرا نماید اما باز همان طور که گفته شد قانون قابل تجدید نظر است و می شود آن را در قانون اضافه کرد



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها