کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وقتی هیچ پولی برای پرداخت وام ازدواج وجود ندارد ؟


کد خبر : ۵۱۰۸دوشنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳:۲۳۲۷۱۳ بازدید

کمبود منابع مسئله ای است که همواره یکی از دلایل خودداری بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج بوده است. اکنون با وجود تصمیم دولت برای ازسرگیری وام ازدواج راهکار دولت برای حل این مشکل چیست؟

 طی چند روز گذشته محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت خبر از سرگیری پرداخت وام ازدواج را داد و گفت: یکی از اقدامات دولت از سرگیری وام ازدواج بوده است.مطابق با تصمیم هیئت وزیران بانک مرکزی موظف و مکلف شد که سریعاً نسبت به رفع موانع اعطای وام‌های ازدواج اقدام کند. با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، همه نهادها در جهت تسهیل ازدواج باید اقدام لازم را انجام دهند.

 بنابر این گزارش, در کنار بانک‌های دولتی و خصوصی، صندوق مهر امام رضا به عنوان یکی از نهادهای پولی برای پرداخت وام ازدواج به ظاهر وارد گود شده است تا جایی که پیش از این اصغر نوراله زاده, سرپرست صندوق مهر امام رضا با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات ازدواج یکی از برنامه‌های مهم صندوق است گفته بود:40 درصد از کل منابع قرار است به حوزه ازدواج تخصیص یابد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف و ماموریت‌های صندوق پرداخت انواع تسهیلات اعم از ازدواج، خوداشتغالی، مشاغل خانگی، کارفرمایی و خوشه‌های کسب و کار است می‌گوید: از سال 85 تا  88 که صندوق مسئول  پرداخت تسهیلات ازدواج  است، به سه میلیون و هشتصد هزار نفر وام ازدواج پرداخت شده است.

وی ادامه می‌دهد: طرح ارائه تسهیلات را آماده کرده‌ایم و منتظر تصویب آن در هیئت مدیره و بانک مرکزی هستیم. بعد از اینکه این طرح تایید انجام شود مراحل آن آغاز می‌شود.میزان ارائه تسهیلات به هر فرد مانند گذشته هر نفر 3میلیون تومان است. اما با توجه به منابع صندوق درباره تعداد ارائه تسهیلات محدودیت داریم. اما هیئت مدیره تصمیم گرفته است بخشی از منابع را به ازدواج تعلق دهد.

سرپرست صندوق مهر امام رضا(ع) می افزاید:اما با توجه به اینکه این طرح باید با توجه به محدودیت منابع تعیین شود، منتظر تصویب هیئت مدیره هستیم تا این طرح به درستی اجرا شود و40 درصد از کل منابع قرار است به حوزه ازدواج تخصیص یابد.

  با وجود اینکه هیئت دولت اقدام به چنین تصمیم مهمی درباره پرداخت وام ازدواج کرده است اما شواهد حاکی از آن است که هنوز بانک‌ها و نهادهای پولی به بهانه کمبود منابع از پرداخت وام خودداری می‌کنند. شاهد این کلام صحبت‌های ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه است . وزیشغلهای دانش بنیان از برنامه های مهم دولت است.اما میزان بودجه برای وام ازدواج در صندوق مهر امام رضا اندک است.

تماس های خبرنگار ما با مسئولان برای پیگیری اظهارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که راه‌کار دولت برای تامین منابع لازم در این زمینه چیست؟بی نتیجه ماند. اما با توجه به اینکه این مسئله یکی از مصوبات مهم هیئت دولت بوده است بدون شک برنامه ای در این زمینه مطرح خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها