کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دولت به بازار آهن‌آلات وارد شد


کد خبر : ۵۱۰۷۴سه شنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹:۵۲۷۳۸۳ بازدید

در پی وضعیت بوجود آمده در بازار آهن‌آلات و افزایش بی رویه قیمت‌ها در این بازار، عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و ...
دولت به بازار آهن‌آلات وارد شددولت به بازار آهن‌آلات وارد شد

آهن‌پرایس- در پی وضعیت بوجود آمده در بازار آهن‌آلات و افزایش بی رویه قیمت‌ها در این بازار، عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدماتی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، طی نامه ای خطاب به رؤسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت مشکل افزایش قیمت ها را با موضوع “قیمت مصرف کننده محصولات فولادی” شرح داد و طی این نامه سقف قیمت مصرف کننده و یا خرده فر وشی محصولاتی اعم از تیرآهن و میلگرد را اعلام نمود.

در این نامه که به حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان پرداخت شده بود، آمده است به علت نیاز اساسی به افزایش نظارت و بازرسی ها بر بازار محصولات فولادی علی الخصوص قیمت تیراهن و قیمت میلگرد و همچنین شرایط بوجود آمده در کشور و افزایش تحریم ها، در راستای شفاف سازی معاملات سطح بازار و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت، سقف قیمت ها مشخص خواهد شد. بر این اساس و طی آخرین آمار بدست آمده از بورس کالا و همچنین با در نظر گرفتن سایر هزینه های تاثیر گذار بر قیمت محصولات فولادی، سقف قیمت مصرف کننده و یا خرده فروشی برای تیرآهن سبک و میلگرد 3450 تومان به ازای هر کیلو و با احتساب ارزش افزوده اعلام می گردد.

با وجود اعلام سقف قیمت محصولات فولادی از سوی سازمان های فوق، روز گذشته شاهد بالا بودن قیمت های سبد تیرآهن مخلوط ذوب آهن اصفهان در بورس کالا نسبت به قیمت های اعلام شده سازمان حمایت بودیم. بر این اساس قیمت سبد تیرآهن مخلوط ذوب آهن اصفهان با در نظر گرفتن مالیات و ارزش افزوده 3498 تومان اعلام شد که در مقایسه با اعلام قیمت 3450 تومانی سازمان حمایت 48 تومان افزایش داشته است.

اقدام جدید دولت و سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان موجب شده تا نه تنها قیمت ها در بازار به ثبات نرسد، بلکه باعث بهم خوردن آرامش بازار شده و فعالان در این بخش را دچار سردرگمی کرده است.

qrwzf09x4jhf01y2uvi.png



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها