کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

علائم علاقه ترامپ برای مذاکره با ایران


کد خبر : ۵۱۰۵۴سه شنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰:۵۴۱۹۷۲۹ بازدید

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت شاید روزی ترامپ به تهران زنگ بزند و تقاضای مذاکره داشته باشد. بهرام قاسمی در نشست هفتگی ...
علائم علاقه ترامپ برای مذاکره با ایرانعلائم علاقه ترامپ برای مذاکره با ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت شاید روزی ترامپ به تهران زنگ بزند و تقاضای مذاکره داشته باشد. بهرام قاسمی در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ترامپ در حاشیه اجلاس ناتو گفته است که بالاخره مقامات ایرانی به وی زنگ خواهند زد، تاکید کرد: «رفتار ترامپ نسبت به ایران خصمانه است. این رفتار خصمانه در ابعاد مختلف کاملا دیده می‌شود، شاید ایشان شوخی کرده‌اند، البته ممکن است یک روزی ایشان به تهران زنگ بزنند و تقاضای مذاکره داشته باشند، این موضوع بیشتر محتمل است و شاید علائمی هم در گذشته وجود داشته باشد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانسی خبری که پس از پایان نشست سران ناتو در بروکسل داشت، با اشاره به موضوع ایران، مدعی شد: «ایران نسبت به گذشته با احترام بیشتری با ما رفتار می‌کند. زمانی می‌رسد که آنها به من زنگ بزنند و از من برای یک توافق درخواست کنند و ما توافق خواهیم کرد.»

اشاره سخنگوی وزارت‌خارجه ایران به اینکه شاید علائمی هم در گذشته وجود داشته باشد، به این موضوع بر می‌گردد که برخی منابع آگاه دولت ترامپ تنها ساعاتی پس از سخنرانی شدیداللحن رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر ۲۰۱۷، فاش کردند که حسن روحانی درخواست ترامپ برای مذاکره مستقیم از طریق میانجیگری فرانسه را رد کرده است.

روزنامه واشنگتن‌پست ۱۲ آبان ۱۳۹۶ در گزارشی نوشت: «در روز سخنرانی دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل ۱۹ سپتامبر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا از امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه خواسته است تا از طریق میانجیگری او یک مذاکره مستقیم میان ترامپ و روحانی انجام شود.» یک مقام دولتی آمریکا در این‌باره به واشنگتن‌پست گفت که فرانسه پس از مطرح کردن درخواست آمریکا با ایران، اعلام کرده است که طرف ایرانی پاسخ منفی صریح خود را در این‌باره اعلام کرده و علت آن را جدی نبودن کافی آمریکا دانسته است. بنابر این ادعا، ایرانی‌ها این موضوع را یک «حقه آمریکایی» دانسته‌اند.


ترامپ آرزوهای زیادی دارد

سخنگوی وزارت‌خارجه همچنین در مورد اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه آمریکا در تلاش است که صادرات نفت ایران را به صفر برساند و آیا ایران برای جلوگیری از این موضوع، رایزنی‌هایی را در این زمینه با شرکای سیاسی و اقتصادی خود در عرصه جهانی انجام داده است یا نه، تصریح کرد: آقای ترامپ زیاد صحبت می‌کند، زیاد خواب می‌بیند و آرزوهای زیادی دارد. او با بیان اینکه ادعای ترامپ مبنی بر اینکه آمریکا صادرات نفت ایران را به صفر برساند، گزافه‌گویی است و شدنی نیست و تجربه در موارد بسیار این موضوع را نشان داده است، تاکید کرد: ما با تمام شرکای سیاسی و اقتصادی خود در سطح جهان به‌صورت مستمر در تماس هستیم و از تمام ابزارهای خود برای خنثی کردن این توطئه‌ها و تلاش‌ها استفاده می‌کنیم و امیدواریم در نهایت با موفقیت‌های خوبی این دوران را سپری کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها