کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شکایت عربستان به سازمان ملل: قایق‌های ایرانی به حریم دریایی ما تعرض می‌کنند


کد خبر : ۵۰۸۴۹چهارشنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰:۵۱۸۳۳ بازدید

عربستان سعودی در اعتراض به آنچه که آن را «تعرض» قایق‌های ایرانی به حریم دریایی خود می‌خواند، به سازمان ملل متحد شکایت کرد.

slky5qd0khlunle1clwn.jpg

یورونیوز در گزارشی نوشت: عربستان سعودی در اعتراض به آنچه که آن را «تعرض» قایق‌های ایرانی به حریم دریایی خود می‌خواند، به سازمان ملل متحد شکایت کرد.

مقام‌های سعودی روز چهارشنبه ۱۱ ژوئیه (۲۰ تیر) شکایت‌نامه‌‌ای را مبنی بر «نقض مکرر حریم و حقوق دریایی» در میدان‌های نفتی و تاسیسات خود در خلیج فارس از سوی ایران تنظیم کرده و به سازمان ملل فرستادند.

نماینده دائمی عربستان سعودی در سازمان ملل دراین زمینه گفت: «با وجود ارسال یادداشت‌های اعتراضی به دولت جمهوری اسلامی ایران و دبیر کل سازمان ملل متحد، ایران همچنان با قایق‌ها و کشتی‌های خود قلمرو آبی عربستان را نقض می‌کند.»

عبدالله بن یحیی المعلمی با اشاره به تاریخ برخی از موارد «نقض حریم دریایی عربستان» از جمله در۱۷ نوامبر ۲۰۱۶ (۲۷ آبان ۱۳۹۵)، ۱۶ ژوئن ۲۰۱۶ (۲۷ خرداد ۱۳۹۵)، ۲۷ اکتبر۲۰۱۷ (۵ آبان ۱۳۹۶) و ۲۱ دسامبر۲۰۱۷ (۳۰ آذر ۱۳۹۶) دولت ایران را مسئول هرگونه خسارت ناشی از این «تعرض‌ها» دانست.

عربستان سعودی از دبیرکل سازمان ملل خواسته است تا یادداشت اعتراضی به عنوان سندی در اختیار تمام کشورهای عضو این سازمان قرار گیرد و در چاپ بعدی «حقوق دریاها» منتشر شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها