کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش 16 درصدی صادرات نفت ایران به هند


کد خبر : ۵۰۸۴۰چهارشنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰:۵۷۲۵۶۷ بازدید

هند در ماه گذشته میلادی نزدیک به 16 درصد کمتر از ماه قبل از آن از ایران نفت خریداری کرد. داده‌های منابع کشتیرانی و صنعتی نشان ...

هند در ماه گذشته میلادی نزدیک به 16 درصد کمتر از ماه قبل از آن از ایران نفت خریداری کرد. داده‌های منابع کشتیرانی و صنعتی نشان می دهد که هند در ماه ژوئن سال جاری میلادی (۲۰۱۸) روزانه ۵۹۲۸۰۰ بشکه نفت از ایران وارد کرده است. این در حالی است که این رقم در ماه مه ۷۰۵۲۰۰ بشکه در روز بود.

منابع منتشرکننده این خبر نخواسته اند که نامشان فاش شود.

هند پس از چین مهمترین واردکننده نفت از ایران است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه اعلام کرد که بار دیگر تحریم ها علیه ایران را به اجرا خواهد گذاشت. دهلی نو پس از آن جستجو برای یافتن گزینه های جایگزین واردات نفت از ایران را آغاز کرد.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد اواخر ماه ژوئن ضمن سفر به هند با نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور دیدار کرد. او در این ملاقات از نخست وزیر هند خواست تا واردات نفت از ایران متوقف شود.

پس از آن گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه هند از پالایشگاه ها و تولیدکنندگان محصولات نفتی خود خواسته است تا از ماه نوامبر برای «کاهش شدید و حتی در حد صفر» واردات نفت از ایران آماده شوند.

کره جنوبی نیز بارگیری نفت و میعانات گازی ایران را در ماه ژوئیه به حالت تعلیق درآورده است.

واشنگتن قصد دارد از ماه نوامبر خریداران نفت ایران را وادار به توقف واردات کند.

دکتر حسن روحانی در جریان سفر اخیر خود به سوئیس تهدید کرد که چنانچه ایالات متحده آمریکا متحدانش را برای خودداری از خرید نفت ایران تحت فشار بگذارد، آنگاه احتمالا صادرات نفت منطقه نیز به خطر می‌افتد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها