کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیشنهاد دلار 5000 تومانی به دولت


کد خبر : ۵۰۵۳۰دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵:۴۳۲۸۹۸۵ بازدید

در جلسه نوبخت و کرباسیان با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، پیشنهادهایی در خصوص قیمت 5000 تومانی دلار و توقف عرضه دلار ...
پیشنهاد دلار 5000 تومانی به دولتپیشنهاد دلار 5000 تومانی به دولت

در جلسه نوبخت و کرباسیان با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، پیشنهادهایی در خصوص قیمت 5000 تومانی دلار و توقف عرضه دلار دولتی برای سفرها و واردات خودرو و موبایل مطرح شد.

محمدرضا پورابراهیمی که در جلسه بررسی آخرین تحولات اقتصادی و تغییرات احتمالی ساختار بودجه‌ای با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، تأکید کرد: اتفاقات چند هفته اخیر بازار ارز نشان داد که آنچه پیشتر درباره ضرورت شکل‌گیری بازار ثانویه ارزی گفته بودیم باید محقق شود. تأخیر در ایجاد چنین بازاری اقتصاد کشور را با چالشی جدی مواجه کرد و حتی بورس که روند صعودی داشت از این عامل متأثر شد.

وی گلوگاه تصمیم‌گیری‌ها در امور اقتصادی کشور را نبود بازار ثانویه ارزی اعلام کرد و افزود: برای آرامش‌بخشی به فضای اقتصادی به‌ویژه بازار ارز تشکیل بازار ثانویه ارز ضرورت دارد.

در این جلسه رحیم زارع­ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در سخنانی یکسان‌سازی توأم با محدودیت نرخ ارز را مانع عرضه ارز بخش خصوصی به بازار دانست و گفت: پیشنهاد می‌کنم نرخ ارز تعیین‌شده دولت از 4200 تومان فعلی به 5000 تومان افرایش یابد، تا شرکت‌های بزرگ ارز حاصل از صادرات را در بازار عرضه کنند.

نماینده مردم آباده در مجلس با انتقاد از دست‌های پشت‌پرده از جمله همکاری­ پتروشیمی‌ها با برخی صرافی‌ها، خواستار تقویت صرافی‌های طرف حساب بانک مرکزی شد.

بهمنی دیگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با­ بیان اینکه حلقه­ نهایی مصرف، انتفاعی از ارز تخصیصی ترجیحی ­ندارد، خواستار­ نظارت بر توزیع کالاهایی شد که با این ارز وارد کشور می‌شود.

وی در ادامه خواستار انعقاد زودهنگام پیمان‌های دو و چندجانبه پولی شد و گفت: باید از ادامه تخصیص ارز مسافری و زیارتی به‌ویژه حج جلوگیری شود، البته در این مقوله پرداخت ارز دانشجویی و درمان کماکان باید ادامه یابد.

امیرآبادی دیگر عضو اقتصادی مجلس­ نیز پرداخت ارز مسافری و حج به‌همراه ارز واردات گوشی‌های تلفن همراه­ و­ خودرو را از ضرورت‌های مردم ندانست و گفت: برای بهبود وضع اقتصاد کشور فردا بسته پیشنهادی مجلس به دولت ارایه می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها