کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گوشی سونی Z2 وارد بازار ایران شد + قیمت


کد خبر : ۵۰۱۰چهارشنبه، ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰:۵۵۱۲۶۴۱ بازدید

با توجه به اینکه اکنون بیش از 10 ماه از عمر گوشی Xperia Z1 میگذرد هم اکنون نسل جدیدتر آن یعنی Xperia Z2 بتازگی پا به بازار ایران گذاشته است .
گوشی سونی Z2 وارد بازار ایران شد + قیمتگوشی سونی Z2 وارد بازار ایران شد + قیمت

بطور مشخص این دستگاه، ویژگی‌های بسیاری را در خصوصیات ظاهری و دیگر ویژگی‌ها از نسل قبلی خود به ارث برده است اما سونی تلاش نموده نفس تازه‌ای را به کالبد دستگاه خود دمیده و آن را از نسل پیشین متمایز نماید.

گوشی هوشمند Z2 از یک صفحه‌نمایش 5.2 اینچی Full HD یعنی با رزولوشن 1080p از نوع Triluminos بهره می‌برد که در قالب یک فریم از جنس الومینیوم یک تکه و بدنه شیشه‌ای مقاوم جای گرفته است. در داخل این پوشش باکیفیت، شاهد استفاده از یک پردازنده چهار هسته‌ای 2.3 گیگاهرتز اسنپدراگون 801 کوالکام هستیم که 3 گیگابایت حافظه رم آن را همراهی می‌کند.  16 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، پشتیبانی از کارت حافظه microSD و یک باتری 3200 میلی آمپری نیز ظرفیت معقول و مناسبی برای عملکرد دستگاه ایجاد می‌کند. سونی در این گوشی هوشمند، همانند نسل قبلی از یک دوربین 20.7 مگاپیکسلی Exmor RS استفاده کرده است که البته در نسخه جدید قادر به ضبط ویدئو با کیفیت خارق‌العاده 4K است. در قسمت جلویی دستگاه نیز شاهد یک دوربین بهبود یافته 2.2 مگاپیکسلی هستیم. تمام این اجزا در مقابل انتقال آب ایمن بوده و شاهد دستگاهی با گواهی ضدآب IP58 هستیم.

در مجموع شاهد دستگاهی هستیم که در تمامی قسمت‌ها به سطح بالاتری ارتقاء یافته است و این همان استراتژی است که سونی در سال پیش هم در قبال سری Z خود نسبت به پیاده‌سازی آن اقدام کرد. گرچه Xperia Z2 مقدار اندکی بلندتر و نازک‌تر از Xpera Z1 است اما شناسایی این گوشی از برادرش کار ساده‌ای نیست. یکی از بخش‌هایی که سونی به بهبود آن توجه ویژه‌ای داشته صفحه‌نمایش دستگاه است. سونی در تلاشی به منظور بهینه‌سازی بیشتر صفحه‌نمایش، بخش تلویزیون‌های این کمپانی را نیز وارد عمل کرده و صفحه نمایش Triluminos IPS پرچمدار جدید را به فناوری BRAVIA مجهز کرده است. Live Color LED یکی از نمونه‌های این اقدام است که با ترکیب فسفر قرمز، سبز و LEDهای آبی، روشنایی بیشتر و رنگ‌های زنده‌تری را به نمایش می‌گذارد. در تصویر زیر که در آن شاهد قرارگیری نسل جدید و قبلی سری Z در کنار هم هستیم، می‌توانید تا حدودی متوجه بهینه‌سازی انجام گرفته بر روی صفحه‌نمایش پرچمدار جدید سونی شوید.
 

mn3l9vsnax0317r7vaaa.jpg


این گوشی برای اولین بار روز گذشته یعنی سه شنبه 6 خرداد ماه 93 با قیمت نجومی 2.600.000 تومان وارد بازار تهران شد .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها